Heimer - LEIF (HA)

IF Heimer -LEIF 1-2 (0-0)

Laget:

Berglund

Lundwall

Erik L Joakim B Erik W
Markus O Jonathan G Martin E "45" Niclas G "70"
  Jesper Ä "60" Agim

Avb: Sebastian A "45", Viktor L "60", Mikael B "70"

På annandag påsk i Grästorp fick vi chansen att spela mot Heimer från Lidköping. Vi mötte ett lag som förra året slutade 3:a i sin Div 3 serie.
De var en mycket värdig motståndare visade det sig. Från att ha haft en hel del spelare på skadelistan den sista tiden, som nu kommit tillbaka till spel,
kunde Heimer matcha en riktigt bra trupp mot oss. De ska bli väldigt intressant att följa Heimer under 2010.
Jag tror att dom även detta år kommer att vara ett topplag i sin 3:a.

1:a halvlek var en mycket jämn historia där båda lagen spelade en mycket strukturerad fotboll. De fanns ungefär lika många chanser åt båda håll, sista tio tycker jag att vi möjligen tog över lite.

2:a halvlek startade Heimer bäst. Dom flyttade fram sina positioner vilket gjorde att vi blev något tillbaka pressade. I 55# gjorde Heimer fullt rättvist 1-0, något turligt kan tyckas men ändå en fin prestation där deras nr 10. dribblar sig igenom och avslutar.
Berglund gör en kanonräddning men returen tar på Heimerspelaren och rullar retfullt förbi Berglund i mål. Efter detta har vi en riktigt bra period och skapar en del bra chanser.
Vi går för kvittering men i 75# blir de en stökig situation där vi får en grov utvisning och en Heimer spelare får sitt andra gula kort. Vår fina period i matchen dör lite utav detta och Heimer kan i 82# utöka sin ledning till 2-0.
I 88# får vi ändå till en reducering. 2-1 genom Mikael Bengtsson. Det är ett inkast från Wärme till Olle som driver mot kortlinjen, spelar in snett bakåt till Mike som behärskat lägger in bollen i bortre krysset.

Sammanfattningsvis gör vi en bra match och får ett kvitto på att vi är med! och vi får svar på en massa frågor som vi haft.
Vi har en del detaljer vi fortsättningsvis måste jobba på men i de stora hela ser de bra ut.

Jesper Älvenholm
Niclas Graff