LEIF - Skärhamn (HA)

Berglund

Erik W

Emil L Tobias G Fredric C
Markus O Jonathan G Martin E Niklas G "74"
  Agim K Jesper Ä "65"

Avb: Mikael B  "65", Victor L "74", Erik L

Målskytt: Agim.

Efter en sång o jubelföreställning på Skarsjövallen på Lördagen,( Jublet för att vi vann och sången för att Christian fyllde 40 år denna dag), kunde vi lägga en bra dag till handlingarna. Oj va viktigt de var med ett bra genrep inför seriestarten.
Råg i ryggen och ett gott självförtroende är aldrig fel. Skärhamns IK stod för motståndet dennna dag.
Ett div 2 lag som hade många bra fotbollsspelare som försökte rulla och trilla boll. Det kunde dom, men de kom inte till allt för många heta målchanser på oss. De är ett gott betyg för vårt försvarsspel. Hela laget från forwards ner till Berra i målet skall ha beröm.
Anfallsspelet såg också bra ut för dagen. Vi spelar efter vår plan och vi kommer till avslut. Den enda man kan vara lite kritisk mot är att vi är lite oskärpta vid avslutslägena. Tror att jag räknade till 10 bra eller hyfsade lägen o Skärhamn MV gör bara räddningar på 2 eller 3, resten går över, utanför eller är ett dåligt avslut.
Hade vi varit mer skärpta tror jag att slutresultatet blivit ett annat.

2"  Inlägg Agim - Avslut Graff tätt utanför
16"  Graff snappar upp bollen i boxen, skott utanför
25"  Skärhamn frispark - Berra till hörna
27"  Frispark Jonte - lyfter in på 1:a yta - touch av Agim i ribban
28"  Mottagning av Olle på mitten efter utspark - djupledspass till Jesper, avslut tätt utanför
30"  Frispark Graff från 20 - tätt utanför första stolpe
36"  Långt inkast av Emil - kommer tillbaka till Emil - avslut i gaveln
43"  Inspel från kanten av Graff till Jesper - avslut från 16, tätt utanför
45"  Djupledsboll av Martin till Olle - Olle fälls (misstänkt frilägesstiuation)
       Frisparken av Jonte från 20 över
57"  Farlig frispark av Agim från 20 - Mv räddning
62"  Fin aktion och inlägg av Olle - skapar oreda i Skärhamns försvaret
65"  Mike in - Jesper ut
68"  Djupledsboll av Skärhamn - Berra läser bra
74"  Viktor in - Graff ut
77"  Viktor vänder bort V-back - avslut över
78"  Mike utmanar och avlsutar från 20 - Mv räddar till inkast
79"  1-0  Agim Kastrati, Efterföljande långa inkast av Emil, Viktor touchar, Agim resolut i mål

Sammanfattningsvis kan man iaf säga att det var en rättvis seger!

Tobias G
Emil L
Jonathan G

P.s Vid förra referatet mot Skepplanda glömde jag ge stjärnor till spelarna och rätt ska vara rätt, de kommer här:

Mikael B
Markus O