LEIF - Skepplanda (HA)

LEIF -Skepplanda 2-1 (1-1)

Laget:

Bengtsson

Lundwall

Erik L Joakim B Fredric C
Viktor L Andres M Sebastian A Mikael B
  Agim K Markus O

Avb: Emil L, Jesper Ä, Niclas G

Målskyttar: Markus O & Mikael B.

På Stommens grus i Lilla Edet spelades träningsmatchen Skepplanda- LEIF på torsdagskvällen. Resultatet skrevs till 1-2, 1-1 i halvtid.
Skepplanda i div 5 tränas numera av LEIF`s fd tränare Jonas Andersson.
LEIF ställde upp med en ganska orutinerad startelva. Bara tre man som har "riktig" Div 3 rutin. Resten av manskapet har spelat i lägre serier eller inte varit helt ordinarie tidigare.
Konkurrensen i truppen är stenhård och det gäller att visa framfötterna de sista matcherna inför premiären mot Viken den 17:e.

1:a halvlek.
De märktes att de var en lokalkonkurrent som stod för motståndet denna afton. Mycket kamp präglade matchen till en början. Trots att det skilde två divisioner mellan lagen så stod Skepplanda upp riktigt bra till en början. Vi skapade en del chanser men lite oskärpa gjorde att vi inte kunde spräcka nollan. I stället gjorde Skepplanda 1-0 i 26" på hörna.
Vi fortsatte med vår plan och i 30" fick vi utdelning utav Mike som efter ett instick av Agim kunde kvittera till 1-1. En fin prestation av både Agim och Mike.

2:a halvlek.
Ju längre matchen led så tog vi över händelserna. Skepplanda orkade helt enkelt inte stå upp som de gjorde i första. Stundtals var det nästan bara spel på en planhalva. Även att vi spelade med en man mindre ifrån 55" där vi fick en grov utvisning i mot oss, kunde vi dominera händelserna. I 60" fick vi straff och därmed ta ledning till 1-2 genom Olle.
Detta blev sedermera slutresultatet.

Sammanfattning.
Ja tycker vi gör en "hyfsat" godkänd match. Vi ska vinna mot ett Div 5 motstånd och det gör vi också men vi måste vara mer skärpta i våra avslut och i spelet. Ibland känns det som att det är för mycket "spontanfotboll" och för lite struktur. Det som var riktigt tråkigt med matchen var att Jocke Berg slog upp sin gamla skada på baksidan. Hoppas att han snart tillfrisknar. Han kommer att behövas i framtiden.

Ass. Tränare Niklas Pettersson