LEIF - Kärra/Klareberg (HA)

LEIF - Kärra/Klareberg 1-0 (0-0)

Laget:

Berglund

Mikael B

Tobias G Emil L Erik W
Markus O (60) Jonathan G Martin E Niklas G
  Jesper Ä (75) Agim K (80)

Avb: Viktor L (75), Joakim B (80), Markus T (60), Emil B

Målskytt: Markus T (75)

Premiären hemma på Lördagen mott Kärra/Klareberg fick ett lyckligt slut för oss LEIF:are. Värre var det hos motståndarna som fick känna på det tungt spelande hemmalaget. Slutresultatet skrevs till 1-0 (0-0). Än värre för våra gäster söderut var att i matchminut 7" blev de drabbade av en otäck skada på en spelare som skallade ihop med en lagkamrat. Spelaren fick föras med ambulans till sjukhus. Vi hoppas naturligtvis att det gick bra och att han snart är tillbaka på fotbollsplan.

1:a halvlek:  Kärra var som vi förutspått ett bolltrillande lag som gärna ville bygga upp långa anfall med mycket passningsspel, lite ineffektivt för dagen kan tyckas, men till deras försvar kan sägas att de var nog vår defensiv som gjorde dom till detta. Det var bara några gånger som dom kom runt och då mestadels på vänsterkanten med inlägg som reslutat. Istället var det vår offensiv som stod för grannlåten i första.
Vi gör det vi är bra på, vi "maler o maler" och trycker ner våra motståndare. Jag tycker vi har fler o hetare målchanser än Kärra.

2:a halvlek:   I andra fortsatte vi på vår utstakade linje. Hela tiden göra de jobbigt för motståndaren, vårt anfallsspel är också bra utan att för den saken skull få hål på Kärra. Inte förrän i matchminut 70" får vi hål på dom. Jonte blir "nerriven" innanför 16 med straff som belöning.
Marcus Tersing förvaltar denna på bästa sätt och ledning är ett faktum. Sista 10 är Kärra heta på kvittering och kommer upp med allt, tom deras målvakt kommer upp på en dubbelhöra. Jag får citera Kärra´s krönikör som sa att "LEIF parkerade bussen effektivt framför eget mål" slut citat.
I och med att vi kunde reda ut stormen i slutminuterna så kammade vi hem ytterliggare en trea till poängskörden. Skönt!

Sammanfattningsvis får hela laget beröm för både försvar och anfallsspel. Jag tycker vi är närmare tvåan o trean än Kärra är en kvittering. Jag tänker närmats på Tersing´s nick i ribban och friläge som deras Mv räddar, och på  Berg´s luftvärnskanon över i slutet på matchen
Bra kamp gubbar !

Poäng: