Bosna - LEIF (DM)

Berglund

Lundwall

Tobias G Dick M Fredric C
Charles (68) Sebastian A Martin E (60) Victor L (60)
  Agim K Jesper Ä

Avb: Jonathan G (60), Mikael A (60) , Jon S (68)

Målskytt: Sebastian A (72)

Den gamle mittbackslegendaren Tommy Staaf och till lika vapenbroder till undertecknad använde sig av uttrycket " fotboll är inte alltid logisk " förra året med vårt gamla lag. Jag tror att jag bara kan instämma med detta efter ha sett matchen på Vänersvallen mellan Bosna och LEIF.

Från matchminut ett hade Bosna den riktigt heta viljan att avancera till nästa omgång av DM. Förvisso hade LEIF detta också men tre matcher på fyra dagar för vissa, hade nog satt sin satt sin prägel på det fysiska och mentala spelet för dagen. Bosna radade upp chanser efter chanser och i sanningens namn hade dom varit värda att få utdelning på någon av dessa.

En isande kall medvind satte stämpeln på första halvlek där vi envisades med att hålla bollen i luften. I och med detta plus att  bollen mer liknade en mjuk version av "badboll" gjorde att inte värst många passningar gick rätt.

Till andra halvlek pratade vi om att hålla ner bollen och försöka rulla mer. detta gav frukt och stundtals såg det ganska hyfsat ut. I matchminut 72" lyckades vi erhålla en straffspark. Freddan utmanar på vänsterkanten och fälls innanför 16 och straffen skjuts säkert i mål av Sebbe. Några ytterliggare halvchanser skapade vi men det var ändå Bosna som presterade mest. Med senaste seriematchen i trean i färskt minne där Väster kvitterade vår ledning i slutet, så var det några nervösa slutminuter. En kvittering med förlängning som följd var det ingen som ville ha. En skön lättnad spred sig när domaren blåste för full tid.

Inte en helt rättvis seger men vi är vidare och nu tar vi nya tag. Om jag inte är helt felunderrättad så har vi Alingsås i nästa omgång. En seger där och ett storlag kan komma på besök till Ekaråsen. De hade väl varit trevligt.

Poäng:

Berglund