Holmalund - LEIF (HU)

Första seriematchen för U-laget.

Holmalund - LEIF 1-2

Serien kunde inte börjat bättre för U-laget, seger borta mot alltid starka Holmalund, tyvärr blev vi tvungna att använd många A-lagsspelare denna gång för vi fick en hel radda med återbud dom sista två dagarna, Victor, Jesper N, Mike, Stuart, Emil B, Andres bl.a. en del skador och en del jobb.

Vi ställde upp med följande lag: Christoffer Berglund – Erik Leinonen, Joakim Berg, Emil Lundblad, Fredric Corneliusson – Jonas Lundvall, Jonathan Gustafson, Sebastian Arvidsson, Dick Müller – Niklas Graff, Charles Baah.

Avbytare var Marcus Olsson och Tobias Gustafsson.

Holmalund fick en smakstart på matchen, redan efter 30 sekunder styr Erik in bollen i eget mål, ett blixtanfall på högersidan och ett lågt inlägg tog precis på foten och Berra var chanslös.

Holmalund spelade en bra fotboll hela matchen, planen var i så dåligt skick att man fick andan i halsgropen varje gång någon spelade hem bollen till målvakten för det var väl det som var dom största målchanserna, jag skrev inget mer än målet under första halvleken.

Vi har DM match idag tisdag mot Bosna och blev därför tvingade att spara på spelare, vi ändrade redan i paus och när både Olsson och Tobbe kom in tog vi över matchen, Challe och Dick gick ut. Sebbe fick gå ut på kanten.

Det skall sägas att dom unga Holmalundspelarna försökte spela fotboll hela matchen men orkade inte stå emot vårt mittfält i den andra.

Graff och Olle på topp passade bra ihop, Graff fungerade bra som targetplayer.

I den 53:e minuten kom kvitteringen då Lundblad fick in bollen efter hörna och efter det började vi spela bättre, ett par fina inlägg från Lundvall och Sebbe, Graff lobbade bollen som räddades på mållinjen, Olsson var fri och Graff var fri, vi skapade många fina lägen.

I den 63:e minuten får vi en frispark när Graff blir fälld, Sebbe tar ansats och då säger Rafa till mig, det är bra att Olle står framför målvakten och stör, han kan ju inte nicka…. Sebbe slår frisparken och Olle touchar in bollen 1-2.

Dom flesta farligheterna har vi dessutom på hörnor, vid minst fyra tillfällen är det kalabalik i målområdet hos Holmalund men bollen vill inte in.

Den ville inte heller in när Olsson blir fälld och vi får straff, Sebbe slår straffen så att målvakten lätt kan ta bollen.

I den 70:e minuten byter vi in Challe och Dick igen, Lundvall och Corneliusson ut.

Holmalund skapar inga farligheter via spel längre men dom skjuter hela tiden från långt håll och dom skjuter bra, Berglund gör minst fyra kvalificerade räddningar.

Sammanfattning, Berglund gör inte ett misstag, mittbackarna Emil och Jocke är stabila, Tobbes inhopp vänder matchen och topparna Graff och Olle är farliga, Lundvall sprang och sprang i första men fick inte bollen, i den andra fick han mer att jobba med och gjorde det bra,

Charles Baahs första framträdande i LEIF var OK, hans inhopp i andra visade lite vad han gick för.

Jag tror jag skall börja med lite betygssättning som är så populärt.

Christoffer B

Tobias G