LEIF - Skoftebyn (HA)

LEIF - Skoftebyn 0-1 (0-0)

Laget:

Berglund

Mikael B (81)

Tobias G Emil L Erik W
Jesper Ä (67) Jonathan G Martin E Niklas G
  Markus O (75) Markus T

Avb: Emil B, Viktor L (67), Agim K (75), Fredrik C, Joakim B (81)

Målskytt:

Första förlusten i serien blev facit efter 90 minuters kamp på Ekaråsen. Vi kom aldrig upp i normal standard denna dag och det måste man göra, inte minst när man möter ett så bra lag som Skoftebyn. Motståndarna var lite bättre och kompaktare än vad vi var. Dom stressade oss ofta och gav oss för lite tid att ordna till vårt eget spel.

Första halvlek:  Skoftebyn hade mest boll de första fem minuterna utan att skapa några farligheter. Sedan kom vi in i matchen successivt och skapade en del chanser. Det stora slaget i matchen var på mitten och de resultatet var som halvtidsresultatet - Oavgjort.

Andra halvlek: Ganska avvaktande spel till en början från båda lagen. Inget av lagen ville ge motståndarna någon fördel. Ju längre matchen led så blev kampen på mittplan avgörande. Skoftebyn var lite hetare där. I 64" kom då det förödande målet för motståndarna. En hörna som rensas bort men inte bättre än att bollen dimper ner hos en omarkerad Berat Shabani i andrabolls position. Denne man får på en prakt träff med vänster släggan och bollen letar sig upp i Berras högra kryss - Helt otagbart. Sista tjugo försöker vi att gå för en kvittering naturligtvis. Vi gör en del byten och får lite tryck i slutet. Vi avslutar matchen med en del farliga hörnor där bollen dansar på mål linjen men i dag ville inte bolluslingen in.

Sammanfattningsvis: Skoftebyn var lite bättre än oss i dag men en poäng tycker jag ändå att vi var värda. Vi måste hålla ner misstagen och speciellt en sån här match som är så jämn. Sedan är det avgörande med vår lägstanivå. den måste bli bättre. Vi hade vunnit matchen i dag om vi kommit upp i normal standard.

Matchhändelser:
 5" Emil frispark, inlyft - Avslut Martin över.
 8" Inlägg av Martin - Olle helt omarkerad men misslyckas med nicken.
13" Inspel från kanten av Jesper - Jonte bryter igenom i mitten men mv räddar.
21" Avslut Martin - Mv plockar lätt.
24" Farlig hörna av Skoftebyn - Tilltrasslad situation, blåses av för offside.
25" Avslut av Skoftebynsspelare från ca 20 utanför till höger om Berra.
28" Hörna Skoftebyn - Passning till Berat som avslutar - Berra boxar ut efter några turer i boxen.
31"  Varning på Olle.
32" Jonte passar Graff som vänder runt sin försvarare, går mot kortlinjen för inspel men inspelet blir till ett avslut i bortre stolpen.
41" Martin varning.
43" Inkast som Tersing tar emot, vänder upp och spelar Olle i djupet - Avslut utanför.
54" Avslut av nr 9 i Skoftebyn från ca 20 - över.
58" Frispark, inlyft av Jonte mot Mv. - Emil nära att komma fram i bollbanan.
61" Långt inkast av Emil - Tersing tar emot, vänder upp och avslutar - Touch på försvarare över.
64" 0-1 Berat Shabani. Efterföljande hörna rensas ut till Berat som avslutar i krysset.
67" Jesper Ä ut - Viktor in.
75" Varning Tersing.
75" Olle ut - Agim in.
78" Farlig hörna LEIF.
81" Mike ut - Berg in.
88" Farlig hörna LEIF - Mv räddar.

Ass tr. Niklas

Poäng: