LEIF - Alingsås (HU)

Berg sabbade tennissifforna.

Den på förhand så fruktade matchen mot Alingsås IF blev till en riktig fest, solklar seger med 5-0 men det kunde blivit mer.

Vi ställde upp med följande lag: Emil Bengtsson – Joakim Berg, Erik Leinonen, Dick Müller, Fredric Corneliusson – Mikael Andreasson, Sebastian Arvidsson, Andres Mortensen, Agim Kastrati – Jesper Älvenholm, Victor Lundin.

Avbytare var: Niklas Graff, Jon Spjuth och Jesper Nyqvist.

Vi startade bra dom första tio minuterna sedan hade AIF en bra period på tio minuter, sedan gör Victor 1-0, det klart vackraste målet på Ekaråsen i år, Sebbe slår ett inlägg som Agim möter på volley med högerfoten, snett framåt och där kommer Victor farande och stöter in bollen, även han på volley, efter Sebbes inlägg är aldrig bollen i gräset förrän den varit i nätet.

Det kanske var tur det för planen är som alla andra planer i Sverige, något ojämn.

Vi skapar ett par farligheter till i första halvlek, Jesper är nästan ren med målvakten men får bollen strax utanför men framförallt är Victor igenom och fälls av målvakten men domaren friar. Alingsås har en chans när en anfallare kommer ren med Emil, men Emil han blir jättestor och klarar men släpper retur som vi dock rensar undan på mållinjen.

Vi leder med 1-0 i paus.

Direkt i andra gör vi lite ändringar, Dick och Mikael ut och på deras platser kommer Jesper N och Jon Spjut in, vi växlar också position på Agim och Victor.

Direkt gör vi mål, Agim tar sig fint fram på vänstersidan och får fram bollen till Jon som gör sitt första mål på länge.

3-0 kom strax efter att Cambi slår en fin frispark och efter några snedsparkar av båda lagen kan Jesper Ä styr in bollen.

Vi har en farlig chans till av Victor men han skjuter över efter förspel av Berg och Jesper Ä.

Sedan har AIF två chanser på raken, först skjuter dom över från bra läge, sedan räddar Bengan blixtsnabbt nere vid vänstra stolproten..

När det gått 63 minuter får Jesper Ä en smäll på foten och blir tvungen att linka av, Graff går in på topp, i den 69:e minuten rensar Erik iväg bollen, Agim snappar upp den och lägger in 4-0

I den 72:a minuten spelar Sebbe snyggt fram Graff som sätter 5-0

I den 74:e skjuter Agim i ribban

I den 76:e går Agim ut och Stuart kommer tillbaka

I den 77:e går Berg ut och Dick kommer tillbaka.

I den 78:e skjuter Jon  över

I den 80:e går Victor ut efter en smäll och Berg går in på topp, Graff går med skakande huvud ner på kanten.

I den 88:e minuten kommer det hela Edet pratat om i snart ett dygn.

Någon, Andres kanske, spelar fram Stuart som bara har att skjuta bollen i mål, men han får ingen bra träff utan bollen studsar istället vidare mot Berg som skall ta emot den men på något underligt vis får han inte in bollen i det öppna målet utan högerbenet trasslar in sig i vänsterbenet och bollen rullar oattackerad ut över kortlinen. Det var sista framträdandet i anfallet detta år troligen.

Domaren blåser av matchen och en till slut solklar 5-0 seger är fixad, sex poäng på två matcher.

Dagens Rafa uttalande är: Bra Joel, när Jon gör 2-0 målet.

Dagens bästa betyg:

Jesper Ä