Vänersborgs IF - LEIF (HA)

VIF - LEIF 4-1 (3-1)

Laget:

Berglund

Mikael B

Tobias G Emil L (35) Erik W
Niklas G (70) Jonathan G Martin E Agim K (45)
  Marcus O Markus T

Avb: Emil B, Viktor L (45), Fredrik C, Joakim B (35), Jesper Ä (70), Andres M

Målskytt LEIF: Niklas G 1

Målskytt VIF: Andreas Ramm 4

Oj, vad ska man säga. Det var "Kärna" mot LEIF denna dag. "Kärna" vann den matchen klart. Fyra chanser och fyra mål. Det får aldrig vara så att spelaren blir större än laget, men i detta fallet är det nog så. Innan matchen pratade vi om "karln" men det räckte ändå inte. Det blev en mycket smärtsam erfarenhet för oss.

För övrigt började vi matchen väldigt bra. Vi tog kommandot direkt och spelade precis som vi planerat. Utdelningen lät inte vänta på sig. I 5" hämtar Jonte boll och vänder upp - Spelar ut till Graff på högerkanten - Graff avancerar framåt och avlossar vänsterkanonen. Bollen går in via stolpen till vänster om målvakten och en bättre start kan man inte få. Sedan börjar raset/haveriet, kalla det vad ni vill, men bra var det inte. Direkt efter ledningsmålet blev vi ängsliga och passiva. Bättre blev det inte i 10" när VIF`s högerback får spela upp mot vår fyrbackslinje. En kommunikationsmiss gör att "Kärna" får slå in kvitteringen bakom Berra. Sedan fortsätter det i 21". VIF låser fast bollen djupt ner vid vår vänstra hörnflagga och därifrån slår man ett inlägg och vem dyker upp. Jo, "Kärna" dundrar in en nick bakom en chanslös Berra. Det var inte slut med detta. I 29" var det dags igen. Ett inlägg från vår högerkant var upprinnelsen och som sig bör, så håller en målskytt sig framme. "Kärna" petar in bollen under Berra. 3-1 till VIF i halvlek var ett faktum.
I paus hölls det ett så kallat "brandtal" där det sades ett o annat. Till och med undertecknad fick lufta strupen. I förhoppningen om en uppryckning marscherade vi ut på plan igen. Något bättre blev det allt. Vi kunde hålla jämnare steg med motståndarna, men skapade på tok för lite. I stället för reducering så fick "Kärna" en chans till och som tidigare gav det utdelning. I 75" punkterades matchen totalt.

Sammanfattningsvis finns det inga bortförklaringar. Vi gör en riktigt dålig match och det är bara att bryta ihop och komma igen. Vi är SÅ mycket bättre än detta och vi måste ta nya tag till nästa omgång. Jag skulle säkert kunna skriva mer om matchen, men jag finner inte ord.

Poäng:

Tobias G
  Niklas G
Christoffer B

Ass. Niklas

En sammanställning av "Poängligan" för pågående säsong hittar ni nu på Herrsenior sidan.