LEIF - Mellerruds IF (HA)

LEIF - MIF 0-1 (0-1)

Laget:

Berglund

Erik W

Tobias G Joakim B Emil L (33)
Mikael B Jonathan G Martin E Viktor L (71)
  Marcus O (68) Markus T

Avb: Emil B, Sebastian A, Fredrik C (33), Fadil R (68), Jesper Ä (71), Andres M

Målskytt MIF: Valon Gashi (17)

Det känns inte helt rättvist med en Melleruds seger efter att ha summerat denna tillställning på Ekaråsen. Ok, de e målen som räknas men jag tycker ändå vi är värda minst en poäng. Jag tycker synd om killarna som gör en framför allt ruggigt bra andra halvlek. Efter att ha gjort en sämre match här- om- sistens så såg vi ett helt annat lag mot MIF. Första halvleken var en ganska jämn historia där MIF kanske var lite bättre, men vi såg ändå en hel del bra intensioner från LEIF. 0-1 gör MIF på en indirekt frispark i 17" efter att vi gjort ett tillbaka spel till egen målvakt. "Skarprättare" är MIF`s nr:9 Valon Gashi som dundrar in frisparken rakt upp i krysset efter ett "pet" av Marcus Svensson. Efter detta tycker jag att vi kommer mer och mer in i matchen. Redan i 33" får vi göra vårt första byte. Emil L ut på grund av skada - Fredrik C in på vänsterback. Ett gött snack i halvtid tar oss ut till andra. Total dominans är väl kanske att ta i men vi tar över väldigt mycket. Några få gånger låter vi MIF komma upp men inga större besvär ställs vi för. Vi skapar chans efter chans men bollen ville inte in. Närmast var nog Mike som avslutar i ribban efter en frispark av Jonte.
När vi sammanfattar tycker jag, att trots nederlaget gör vi en helt klart bra match. Viljan, engagemanget och inställningen är tillbaka. Nu är det bara att knyta näven och blicka framåt. Oturen kan snart inte grina oss mer i ansiktet än vad den redan gör.

Matchhändelser:

5" Hörna MIF- Resultatlös.
 9" Frisparksinlyft MIF - Berra plockar lätt.
12" Avslut från ca 20 av Viktor - Mv räddar.
14" Långt inlyft av MIF - Andra bollen räddas på mållinjen av Wärme´
17" 0-1. Tillbakaspel till Berra som resulterar i en indirekt frispark - Valon Gashi Målskytt.
31" Uppspel av Emil till Tersing som bröstar ner den till Martin - Avslut utanför.
33" Emil L ut - Fredrik C in.
35" Fint uppspel av Fredrik till Tersing som tar emot och vänder upp mot kortlinjen. Inspel - mv plockar.
43" Inlyft av Fredrik mot Olle -  Mv plockar ner.
44" Avslut av MIF från ca 30 - Strax utanför.
48" Instick från kanten av Mike mot Olle - mv hinner före.
54" Frisparksinlyft från mittplan av Jonte. Andrabollskamp med mv - MIF rens.
57" Inlyft av Wärmé till Tersing som bröstar bollen till Olle som bryter mot mål - MIF till hörna.
58" Efterföljande hörna räddas på mållinjen.
59" Jonte spelar ut bollen till en diagonal löpande Martin som spelar in till en fristående Olle som avslutar - Bra räddning av MIF mv.
65" Olle avslutar över från friläge.
68" Olle ut - Fadil in
71" Viktor ut - Jesper in.
74" Hörna MIF - Nick över.
80" Tidigt inlägg av Wärmé Boxas av MIF mv ut till Fredrik som ånyo slår ett inlägg - mv plockar ner.
86" Frisparksinlyft av Jonte - Kamp om andra boll - Tilltrasslad situation.
89" Inlyft mot bortre ytan - Tobbe går mot mv - väldigt nära - mv skada - mv byte.
94" Frispark av Jonte fran ca 20 - Istället för skott spelas bollen ut till en fristående Mike som skjuter mot bortre - Bollen i ribban.
96" Fadil tar emot uppspel och spelar ut till Jesper som avancerar på kanten och spelar in - Bollen rinner igenom försvaret
      Slut.

Ass tr. Niklas.

Poäng:

Markus T
  Mikael B
Martin E

Ass. Niklas

En sammanställning av "Poängligan" för pågående säsong hittar ni nu på Herrsenior sidan.