LEIF - Gauthiod (HU)

Andra matchen på Ekaråsen blev den första förlusten för U-laget som ställde upp med följande lag: Emil Bengtsson – Jonas Lundvall, Peter Mattsson, Erik Leinonen, Fredric Corneliusson – Mikael Andreasson, Sebastian Arvidsson, Andres Mortensen, Dick Müller – Kalle Johansson, Jon Spjuth.

Avbytare var Erik Wärmé och Jesper Nyqvist

Jag skrev inte mycket denna gång vare sig i första eller andra halvlek, endast detta.

16:e minuten, 0-1 straff, Emil fällde en ren spelare i straffområdet

Paus

Byte i paus, Jesper N in som mittback, Mattsson ut på vänsterbacken och Cambi till bänken med en ond fot

Även byte för Wärmé som går in på vänsterytter istället för Dick.

Kalle J utvisad för stämpling mot målvakten.

Stuart ut med krampkänning, Dick in på topp

0-2, Emil tappar bollen, jag ser inget för jag pratar med Lundvall som gått ut med kramp och Stuart har gått in igen.

Shit.

Detta var det enda som stod i mitt block. Jag kan dock tillägga detta, vi gör en bra match, Gauthiod är bra, stora och starka och spelar ett fysiskt spel, vi står dock upp bra och trots den något onödiga utvisningen kämpar vi oss till ett övertag, det blir ju alltid så när ett lag leder med ett mål och det andra kör på för fullt, vi skapar dock inga direkta farligheter, vi har Jon på topp, han gör ett bra jobb han ger alltid 100% men vi saknar Jesper mycket, han skulle varit med och han hade kunnat göra skillnaden.

Jag tycker att Gauthiod inte heller har några större målchanser, ett skott i första halvlek smet mellan benen på Emil men utanför.

Vårt försvar gör en bra insats, Jesper N är tillsammans med Erik mycket bra i mitten, Cambi inte lika bra som förra matchen, men Lundvall är vår bäste spelare denna kväll, ihop med Stuart försöker han hela tiden ta sig fram på högerkanten.

Mittfältet gör återigen en bra andra halvlek, jag tror det är Andres bästa match i år och Sebbe han dominerar  andra halvleken i varje match.

På topp jagar Jon i nittio minuter.

Ingen skam att förlora mot Gauthiod som gick upp i serieledning tack vare segern.

Jonas L

Mikael A

Jon S

Krister A 2010-05-26

En sammanställning av "Poängligan" för pågående säsong hittar ni nu på Herrsenior sidan.