IFK Uddevalla - LEIF (HA)

IFK Uddevalla - LEIF 2-0 (0-0)

Laget:

Berglund

Lundwall

Tobias G Joakim B Fredric C
Mikael B (60) Jonathan G Martin E Niklas G
  Marcus O (60) Agim K (80)

Avb: Emil L, Sebastian A (80), Markus T (60), Viktor L (60), Erik W, Andres M

Målskyttar: Simon Blomwvist, Jesper Andreasson

Detta var en match med mycket kamp och lite målchanser. Om det var lagen, vädret eller rent av underlaget som orsakade detta är svårt att svara på.
Vi började matchen mot Uddevalla väldigt bra. Med hög press och intensitet kunde vi bedriva det mesta spelet på motståndarnas planhalva de första 20 minuterna. Efter hand jämnade spelet ut sig och Uddevalla kom mer och mer in i matchen. Några skott utifrån som Berra räddade fint och en bra nick av Martin är det som är värt att nämna från första halvlek.
Redan i matchminut 3 av andra halvlek tar Uddevalla ledningen genom Simon Blomqvist.
Vi försöker sedan att "gå för de" men får egentligen aldrig några farliga lägen att kvittera. Det är väl bara någon halvchans som är värd att nämna. Vårt försvarsspel var bra, vi låg rätt med laget för det mesta. Kampen ute på plan kunde ingen klaga på, men när vi kom till motståndarnas straffområde så tog de slut. Det kändes som att bränslet inte räckte hela vägen denna dag.
Istället för en kvittering utökade Uddevalla sin ledning till 2-0 på straff i 80" genom Jesper Andreasson.
Detta blev sedermera slutresultatet.

Poäng:

Christoffer B
  Martin E
Tobias G

Ass. Niklas

En sammanställning av "Poängligan" för pågående säsong hittar ni nu på Herrsenior sidan.