Skoftebyn - LEIF (HU)

Förlust trots bra spel.

Den alltid lika svåra bortamatchen mot Skoftebyn är avklarad, förlust med 1-0 men även en förlust kan kännas hedervärd, hedervärda förluster ger inga poäng som Rafa sade efter matchen.

Vi ställde upp med följande lag: Emil Bengtsson – Jonas Lundvall, Erik Leinonen, Jesper Nyqvist, Fredric Corneliusson – Mikael Andreasson, Andres Mortensen, Sebastian Arvidsson, Dick Müller – Marcus Olsson, Victor Lundin.

Avbytare var: Tomas Älvenholm, Nils Olofsson, Tim Karlsson och Philip Ivarsbo.

Skoftebyn fick sitt 1-0 mål redan efter 13 minuter, Emil räddade ett skott som blev till retur och  från 16 meter slog dom in bollen som letade sig igenom en stor hög med spelare och Emil var chanslös. Före det hade Skofta en hörna direkt i ribban och ut.

Vi hade en del farliga kontringar men skotten blev inte bra, Victor, Olsson, Stuart och Sebbe hade ett  bra anfall där Olsson avslutade över ribban, Dick avslutade ett annat anfall strax över, Sebbe hade en frispark men ingenting gick in.

Efter 31 minuter gick Lundvall ut med känningar i ljumsken och Tomas Älvenholm gjorde årsdebut, Stuart gick ned på backen.

I den 37:e minuten är det nära 2-0 när Emil blir rundad men Erik räddar på mållinjen.

I den 38:e minuten springer Victor 60 meter med bollen och när han löpt färdigt har han fyra motståndare runt sig och ingen medspelare på närmare 30 m.

I paus går Nisse in och gör årsdebut även han, Stuart vilar en stund och här börjar vi ta över matchen, Skoftebyn skapar ingenting den  sista halvtimman nästan, vi däremot radar upp chanser, Olle fri efter en lång löpning men får inte bollen till Victor, Victor är fri men målvakten gör en fotparad. Vi har två skott i samma anfall som slås bort av klungan framför mål.

I den 65:e minuten kommer Tim in på vänsterkanten istället för Dick och i den 73:e går Philip in när Tomas sprungit sig trött.

Cambi går ut och Stuart kommer in igen, vi för just nu matchen totalt och med tio minuter kvar sätter vi  Stuart högt upp för att störa deras mittback som hittills varit planbäst.

Victor får den farligaste chansen när han lyckas nicka över målvakten som rusat ut och bollen är på väg in i mål och jag har redan höjt händerna och ropat när mittbacken återigen räddar bort bollen på mållinjen.

Matchen är slut men vi känner oss väl inte direkt bestulna på poäng, vi får ju inte in bollen och får skylla oss själva.

Såhär går det när man möter ett lag som egentligen borde vinna mot oss med ett par mål, vi kämpar dock som furier i den andra halvleken, Tomas löpningar är roliga att se, han ger sig aldrig, Andres gör sin bästa halvlek för i år, Sebbe dominerar mitten, denna gång även i stora delar av första.

Försvarsmässigt är vi stabila, backlinjen gör inte mycket fel, kanske slår vi bort för många enkla passningar.

Anfallsmässigt är vi bättre igen i den här matchen än mot Gauthiod, vi lyckas inte göra mål bara.

Som ni ser här ovan var det ett U-lag som ställdes på benen, Nils Olofsson hoppade med som avbytare när vi fick lite återbud och han höjer ju snittåldern drastiskt. Två spelare gjorde seniordebut, Tim och Philip hoppade in med ca. 20 minuter kvar och gjorde det riktigt bra, lite försiktiga när dom fick bollen och spelade ganska snabbt ifrån sig den men dom gjorde inga misstag.

Sebastian A

Victor L

Mikael A

Krister A 2010-06-03

En sammanställning av "Poängligan" för pågående säsong hittar ni nu på Herrsenior sidan.