LEIF - Ahlafors IF (HA)

LEIF - Ahlafors 0-0 (0-0)

Laget:

Berglund

Erik W

Tobias G Joakim B Emil L
Mikael B (75) Jonathan G Martin E Niklas G (82)
  Marcus T Agim K (68)

Avb: Fredric C, Sebastian A (82), Markus O (68), Viktor L (75), Lundwall

Målskyttar:

Detta kändes som lite av en cup-match. Båda lagen var i behov av poäng. Både Ahlafors och LEIF hade gått lite knackigt de senaste. Detta visade sig om inte annat av tabell läget. För LEIF låg det stora intresset (utöver att plocka poäng) att spela bra och skapa chanser. Jag tycker vi gör det mesta rätt i dag. Allt förutom att plocka tre poäng och göra mål vill säga. Några smärre justeringar i spelet hade gjorts och detta lovade gott.

1:a halvlek. Redan innan matchen hade vi pratat om att ta tag i taktpinnen och detta gjorde vi. I matchminut 4 skapade vi vår första heta chans. Agim Kastrati (kanske sin bästa match i LEIF-tröjan) vänder ut och in på mittförsvaret i Ahlafors och avlossar ett skott som den duktige målvakten Andreas Skånberg räddar till hörna via stolpen. Efter detta fortsätter vi trycket med både bra spel och heta, farliga fasta situationer. Ahlafors hade i den senare delen av halvleken en farlig situation i vårt straffområde där vi hade stor hjälp av Berras vänsterstolpe.

2:a halvlek. Ahlafors hade nog pratat om vårt massiva tryck mot dom och därefter gjort några ändringar i laget. Den första kvarten i andra halvlek får gå till Ahlafors. Efter att Ahlafors spelat in sig i matchen tycker jag att vi tar tag i det igen.  Några byten i hemmalaget gör så att komandot åter igen hamnar hos LEIF. Inhoppande Marcus Olsson var närmast att spräcka nollan denna afton. Två fina frilägen utan att göra mål ligger på samvetet. Till hans försvar hör också till att det var två fina räddningar av Skånberg i målet för Ahlafors. Slutet på matchen blev rafflande. Ett ribbskott ifrån ca 30 meter och en dubbelhörna av gästerna gjorde de sista minuterna ganska nervösa för hemmalaget.

Sammanfattningsvis får man allt säga, (trots att det bara blev noll-noll) att detta var ett fall framåt. Även att vi inte kunde göra mål, så skapade vi en uppsjö av chanser och tryck. 350 minuter av måltorka är förhoppningsvis snart över. Nu blickar vi fram mot ett laddat och intressant möte med IFK Thn på fredag.

Poäng:

Markus T
  Agim K
Tobias G

Ass. Niklas

En sammanställning av "Poängligan" för pågående säsong hittar ni nu på Herrsenior sidan.