LEIF - IFK Trollhättan (HA)

LEIF - IFK Thn 1-1 (1-1)

Laget:

Berglund

Erik W

Tobias G Joakim B Emil L
Mikael B Jonathan G Martin E Niklas G
  Marcus T Marcus O

Avb: Fredric C, Sebastian A, Emil B, Viktor L, Jesper Ä

Målskyttar LEIF: Jonathan G

Målskyttar IFK Thn: Josef D

Fotboll handlar mycket psykologi och självförtroende det har vi fått erfara  i några matcher. Vi har pratat om detta en hel del vi har fått 0-1 mot oss några matcher vi har kommit tillbaka starkt i varje match skapat mängder av målchanser utan att göra mål. Detta visar på att vi har en bra moral och hjärta!

Till matchen denna omgång stötte vi på ett spelskickligt och ett lag med starkt självförtroende efter 5 raka segrar bakom sig, psykologi som sagt efter 20 sek! får vi underläge riktigt tungt IFK gör detta också riktigt bra ett inlägg från deras vänsterkant Josef Daoud dyker upp och nickar in ledningsmålet. Det är klart att detta sätter sig i huvudet på spelarna, i ca 15 min efter målet är vi inte med i matchen efter ca: 20 min kommer vi in i matchen mer och mer Olle nickar utanför i ett bra läge, efter en fast situation stöter Jonathan.G 1-1 Härligt!!

Jag tycker vi tar över matchen efter detta framförallt i den 2a, halvleken där vi gör en av våra bästa insatser för året. Vi har friläge genom Tersing, Olle vi har en bra läge där Graff skjuter på målvakten Jesper .Ä kommer in och skapar oreda för IFK Trollhättan  genom sina djupledslöpningar. Med det trycket vi har så hamnar vi lite högt med laget stundtals då får vi några kontringar mot oss framförallt genom redan nämde Josef.D han har ett skott som våran kapten Tobias offrar sig på dom har ett distansskott från ca. 20 m i ribban.

10 sek kvar Tersing får en perfekt djupledsboll på högerkanten där han hittar inhoppande Jesper Ä vid bortre stolpen målvakten får göra en rejäl sidledsförflyttning kastar sig och får bollen på sig fy f......, vad nära. Till sist kan jag bara säga att vi visar återigen en grym moral och vilja kan vi få lite flyt nu bara så blir vi farliga! Vi har visat att vi kan hota vilket lag som helst i denna serien. Jag är mycket stolt över killarnas prestation idag!! Psykologi som sagts vi visar detta igen VI ÄR STARKA!! I denna matchen förtjänar alla beröm men jag får ta ut 3 toppar.

Jonathan G
  Martin E
Tobias G

Christian F

En sammanställning av "Poängligan" för pågående säsong hittar ni nu på Herrsenior sidan.