LEIF - Vara (HU) & IFK Trollhättan - LEIF (HU)

U-Vara SK 3-0

IFK Trollhättan – U 3-4

6 poäng på en vecka

Först mötte vi Vara på Ekaråsen och vann med klara 3-0, själv var jag sjuk och det blir ett referat därefter.

Laget: Jonathan Gustafsson – Jesper Nyqvist, Nils Olofsson, Peter Mattsson, Fredric Corneliusson – Jon Spjuth, Sebastian Arvidsson, Mikael Andreasson, Dick Müller – Victor Lundin, Jesper Älvenholm. Avbytare: Mikael Bengtsson, Niclas Graff och Tomas Älvenholm

Målskyttar: Jon Spjuth (enligt uppgift med klacken) Jesper Älvenholm och ett självmål

Peter Mattsson utvisad efter två gula kort

Betyg mot Vara:

Jonathan G

Jesper Ä

Jesper N

Igår måndag mötte vi IFK Trollhättan på Kamratgården och denna gång vann vi med uddamålet.

Vi öppnade matchen med en massa chanser, Olle och Victor slog rekord i att passa varandra i onödan, jag tycker alltid det är snyggt med en extra liten passning men Rafa var vansinnig, skjut, skjut hörde man från bänken.

I den 13 minuten kom målet istället för IFK, så blir det när man inte sätter chanserna.

Istället fick vi vänta till den 35:e minuten innan Victor rundar målvakten och rullar in bollen, även denna gång på ett pass från Olle, i den 39: får Victor återigen ett fint pass denna gång från Sebbe och han gör ett nytt mål, exakt som det första.

Ställningen är 1-2 i paus.

Graff och Tomas går in istället för Jon och Cambi direkt i andra halvlek och vi ändrar spelsystem, något som jag skulle kunna tänka mig liknar 4-3-3, Andres drar sig ut mot högerkanten och han får massvis att jobba med och han gör det bra.

Graff spelar strålande och är livsfarlig gång på gång. Det är även Graff som slår passningen till Victor när han återigen rundar målvakten och gör sitt tredje mål.

IFK kommer tillbaka lite i mitten av halvleken och dom rullar vid flera tillfällen bollen bra och kommer efter lite slarv i vårt försvar lätt igenom och kan göra 2-3 men vi forsätter med flera farliga anfall och till slut kommer Graff igenom, efter ett par misslyckade chanser får han till ett kanonskott rätt upp i taket.

Sedan kan IFK reducera ytterligare en gång genom dagens vackraste skott, rätt upp i krysset.

Matchen slutar med seger för oss med 3-4

Vi har naturligtvis bytt in Jon och Dick igen och denna gång gick Jesper N och Victor ut.

Vårt lag såg ut så här denna gång: Jonathan Gustafsson – Jesper Nyqvist, Erik Leinonen, Nils Olofsson, Dick Müller – Jon Spjuth, Andres Mortensen, Sebastian Arvidsson, Fredric Corneliusson – Victor Lundin och Marcus Olsson.

Avbytare: Niklas Graff och Tomas Älvenholm.

Betyg mot IFK Thn:

Victor L

Andres M

Sebastian A

Andres gjorde sin bästa halvlek för i år i den andra, naturligtvis borde Graff haft ett märke minst för sitt inhopp men det gick inte att undvika Victors tre mål.

Det var sista matchen för våren och vi ligger väl tvåa efter Skoftebyn om jag inte tar helt fel.

Ha en bra sommar, vi ses i augusti.

Krister A

En sammanställning av "Poängligan" för pågående säsong hittar ni nu på Herrsenior sidan.