LEIF - Åsebro (HA)

Erik W

Tobias G Joakim B Emil L
Mikael B (81) Jonathan G Martin E Niklas G
  Marcus T (90) Jesper Ä (81)

Avb: Fredric C, Sebastian A, Markus O (81), Viktor L (81), Andres M (90)

Målskytt: Jonathan G

Detta var en fantastiskt väl genomförd match av vårt LEIF denna dag mot Åsebro IF. Slutresultatet skrevs till 1-0 efter full tid. (1-0).
Detta var en oerhört viktig match för både LEIF och gästande Åsebro IF. För LEIF betydde det att skaka av sig lagen nedanför i tabellen lite grann och för Åsebro att knappa in på de framförvarande lagen.
Att det stod mycket på spel tycker jag att matchinledningen visade klart. Ganska nervöst och trevande av båda lagen till en början. Det var först efter en kvart som det utkristalliserade sig vem som ville och kunde mest och bäst.
Jag tycker att ja kan säga utan att för den saken bli allt för partisk, att utan den gamle IKO-keepern Magnus Adamsson hos gästerna, hade resultatet skrivits till ett annat och då ännu mer i hemmalagets favör. Ett flertal s.k "svettiga" räddningar bjöd han Edetborna på denna kväll. Framåt hade inte Åsebro någon av sina bättre dagar vill jag nog påstå. Ett skott utanför efter en hörna och ett skott utifrån rakt på Berra i hemmalaget var det ja kunde räkna till efter 90 minuter.
Hemmalaget LEIF hade däremot många och fina chanser i matchen. Och som sagt, hade det inte varit för "Åsebroadam" hade vi nog kunnat öka på vår målskillnad i serien.
1-0 gör vi i den 22" av första halvleken genom Jonte Gustavsson. En högerhörna av Graff där Jonte håller sig framme och trycker in ledningsmålet. Ganska förlösande för killarna med tanke på de heta chanserna vi hade precis innan ledningsmålet.
Resten av matchen hade vi ett klart övertag men utan att kunna öka på ledningen. Slutet på matchen blev ju p.g.a den sköra ledningen som det ändå är med ett noll ganska nervös. Men som sagts innan hade inte Åsebro någon chans mot LEIF denna dag. Matchen slutade fullt rättvist med hemmaseger.
Sammanfattningsvis gör vi en bra och stabil insats mot ett blekt Åsebro IF. Vi visar också härmed att vi är riktigt på gång igen efter två oavgjorda och två vinster på de sista fyra matcherna nu.
Trean går idag till Berg som kompromisslöst tar bort den annars erkänt duktige Scherdin i gästernas anfall.
Nu blickar vi framåt mot Onsdag, då det är en helt ny match mot Åsebro. Nu gäller det att glömma detta som varit och ladda om batterierna till den drabbningen. Jag är säker på att Åsebro vill visa upp en annan sida av sig själva på sin hemmaplan.

Match händelser:
20" Nick av Martin efter en andraboll - fin räddning av mv nere vid vänsterstolpe till hörna.
21" Efterföljande hörna nickas av Tersing - Åter igen en bra räddning av mv till en ny hörna.
22" 1-0 LEIF. Hörna som Graff slår. Jonte Gustavsson håller sig framme och trycker in ledningsmålet.
23" Fint skott av Tersing rakt framifrån fran ca 25. - bra räddning igen.
25" Stort tryck av LEIF. - Frisparksinlyft av Graff. - Nick över av Berg.
31" Graff utmanar på kanten och bryter in mot mitten. - Martin stjäl bollen från Graff och avslutar utanför.
43" Fin räd av Mike på kanten. - Inspel som räddas till hörna av försvarare.
45" Långt frisparksinlyft av Graff. - Nick av Martin som mv räddar nere vid stopen.
50" inkast av Wärme´till Graff centralt. - Han vänder upp och skjuter strax över från ca 20.
51" Jesper snappar upp ett försvarsmisstag av Åsebro. - avlsutar fran ca 10 i stolpen.
53" Hörna Åsebro. - Tilltrasslad situation. - Skott utifrån utanför.
61" Skott utifrån av Mike efter hörna. - Till ny hörna.
65" Långt inkast av Emil. - Nick Jesper. - Ny fin räddning av mv till hörna.
66" Efterföljande hörna nickas av Tobbe stenhårt rakt på mv`s fötter till ny hörna.
71" Skott utifrån av Åsebro - Lätt för Berra.
77" Hörna av Graff - Nick över av Lundblad.
88" Dubbelbyte LEIF - Mike, Jesper ut - Viktor, Olle in.
83" Åsebro`s nummer 6 utvisad efter två gula.
90" Tersing ut - Andres in.

Poäng:

Joakim B
  Niklas G
Markus T

Ass. Niklas

En sammanställning av "Poängligan" för pågående säsong hittar ni nu på Herrsenior sidan.