Ahlafors - LEIF (HA)

Ahlafors - LEIF 1-1 (1-1)

Laget:

Berglund

Erik W

Tobias G Joakim B Emil L
Viktor L (79) Jonathan G Martin E Niklas G
  Markus T Markus O (45)

Avb: Fredric C, Mikael B (79), Sebastian A, Agim K (45), Emil B

Målskytt LEIF: Niklas G
Målskytt Ahlafors: Johan E

Precis som mötet på våren blev det delad pott på poängen mellan Ahlafors och LEIF. Skillnaden från den matchen och denna var att båda lagen nätade var sin gång. Slutresultatet skrevs till 1-1.
Båda lagen var i behov av en tre-poängare. Ahlafors för att lämna bottenlagen en aning och hänga på lagen framför. LEIF för att hänga på topplagen och skapa lite distans till lagen bakom i serien. Nu blev det inte någon trea för något av lagen utan en pinne var som kan bli oerhört viktig i slutskedet för båda lagen.

Första halvlek började väldigt bra för LEIF. Redan i 2" gör vi vårt ledningsmål genom Niclas Graff. Vi fick en frispark från ca 25 i höger innerposition. Graffen ställer upp sig för ett inlyft mot straffområdet. Märkligt nog är inte någon av spelarna, vare sig LEIF eller Ahlafors speciellt intresserade av bollen. Inte heller Keepern i hemmalaget. Bollen får gå helt oattakerat genom straffområdet rakt i mål till höger om deras målvakt. Återigen en bra start på matchen av LEIF.
Efter målet blev vi lite bekväma, passiva och ängsliga. Vi lät ofta Ahlafors rulla, vända upp och komma rättvända. Vårt spel hade en hel del i övrigt att önska. Skall inte säga dåligt, för det var det inte men mindre bra är väl en bättre analys.
I 29" lyckas Ahlafors kvittera vår ledning. Målskytten snappar upp en boll som har träffat en LEIF spelare efter ett skott utifrån långt ut till höger i vårt straffområde. Han lägger bollen till rätta och i snäv vinkel dundrar upp den i nättaket bakom Berra.

Efter en uppryckning och något ändrat spel kommer vi ut som ett helt annat lag till andra. Försvarsspelet funkar mycket bättre och anfallsspelet likaså. Vi skapar under den andra hälften av matchen en hel del bra chanser.
Om den första halvleken gick till Ahlafors så gick den andra klart till LEIF. Dom sista 10 går vi för seger men lyckas inte få in bolluslingen. Matchen slutar oavgjort 1-1.

Sammanfattningsvis får man allt säga att oavgjort är rättvist om man tittar på 90 minuter. Det som är riktigt bra är at vi kan ställa om efter en mindre bra första till att verkligen ta tag i det i andra och att visa att vi har en hög moral i laget.
Nu är det tätt mellan givarna i serien. Ny match på fredag mot IFK-Uddevalla. Nu laddar vi för den och visar att vi är att räkna med.

Ett axplock av händelser I matchen.

2" 0-1 LEIF: Niclas Graff
11" Långt uppspel från mittback i Ahlafors - Farlig nickskarv utanför
15" Fint skott utifrån höger av Ahlafors - Grann räddning av Berra - Retur plockar Berra lätt
29" 1-1 Ahlafors.
42" Frispark LEIF från a 20 rakt framifrån - Fint slagen av Jonte - Nära att gå in under mv vid högerstolpen.
45" Olle ut - Agim in
57" Hörna LEIF - Bra nick av Martin - Mv räddar.
59" Långt uppspel av Lundblad - Jonte andraboll - Avslut tätt över från ca 20
72" Inlägg från höger Ahlafors - Farlig nick utanför Berras högra kryss
74" Frispark höger ytterposition LEIF - Inövad variant som nästan går hem - Avslut tätt över Agim
79" Viktor ut - Mike in
84" Tersing i djupet - Mittback och mv före - Tersing hinner före - Rundar mv - Snäv vinkel - Avslut i burgaveln

Poäng:

Niklas G
  Erik W
Tobias G

Ass. Niklas

En sammanställning av "Poängligan" för pågående säsong hittar ni nu på Herrsenior sidan.