Alingsås - LEIF  (HU)

Alingsås-LEIF 4-3

Dålig inledning på hösten.

Första höstmatchen blev ett riktigt bottennapp, vi åkte till Alingsås utan att dubblera några som startat i A-laget, tog in en fjortonåring istället när det fattades en man.

I och med den uppskjutna matchen mot Holmalund har U-lagsspelarna inte fått mycket speltid efter sommaren.

Vi ställde upp med följande lag: Emil Bengtsson – Mikael Andreasson, Erik Leinonen, Nils Olofsson, Fredric Corneliusson – Tomas Älvenholm, Sebastian Arvidsson, Andres Mortensen, Dick Müller – Marcus Olsson, Victor Lundin.

Avbytare var: Jesper Nyqvist och Tim Karlsson.

Alingsås ställde upp med ett helt annat lag än det lag som förlorade med 5-0 på Ekaråsen i maj, det var nog flera av dom spelar i det lag som leder division 4.

Vi började trots allt ganska bra och redan i den tredje minuten kunde Olle slå in bollen, en lång frispark från Sebbe ser ut att gå över kortlinjen men Tomas Ä slänger upp benet och får in bollen snett bakåt till Olle.

I den 20 minuten gör AIF 1-1 en forward kommer före Emil, jag tror vårt mittförsvar missbedömde situationen eller inte hängde med riktigt.

I den 44 minuten tar vi återigen ledningen när Erik L efter en hörna från Sebbe nickar den i en försvarare och i mål.

Direkt på avspark i den andra halvleken går AIF upp och får en man ren igen med Emil och 2-2 är ett faktum, vi bytte ut Dick och Mikael mot Tim och Jesper i paus och dom han då inte bli varma i kläderna innan målet kom.

I den första halvleken är vi hyfsat med i matchen, i den andra har vi inte en chans, dom spelar ut oss kraftigt och har ett nästan konstant grepp om bollen, flera inlägg med avslut som lika gärna kunde gå på mål gick över och utanför.

AIF tar ledningen i den 38 minuten efter att vi tappat en nickduell på mitten, vi tog nu ut Tomas Ä och Dick gick in igen för att spara Tomas till den avslutande spurten och i den 75:e minuten går Tomas in igen, Nils går ut och vi spelar med tre backar och tre forwards, detta ger för en gångs skull utdelning, först fick Dick en chans men sköt över, strax efter gjorde Victor samma sak.

I den 84:e minuten gör Erik sitt för dagen andra mål till 3-3 och vi går ned på fyra backar igen, vi hann dock inte mer än ändra tillbaka för AIF tar återigen ledningen efter att en spelare helt oattackerad siktar in sig på bortre burgaveln och får in bollen bakom en chanslös Emil.

I den 90:e minuten har Tomas en farlig chans efter en fin lyftning från Andres.

Matchen förloras med uddamålet och det skall vi nog vara tacksamma för att det inte blev mer, vi var inte med i matchen i spelet även om vi var det i antalet mål.

Höstpremiären avklarad för Rafa och mig och även för en del spelare, nu har vi två matcher på tre dagar nästa vecka, båda på Ekaråsen, Götene på söndag och den uppskjutna mot Holmalund på tisdag. Då vill det till bättring.

Betyg mot Vara:

Erik L

Fredric C

Andres M

Erik fick inte dom tre märkena på grund av sina båda mål, han var den som kom upp i högst standard sett över hela matchen, Cambis två märken är för en storstilad insats i den första halveken när han mötte AIFs bäste spelare Elmander, Andres gjorde en OK insats på mitten (snygg glidtackling) i en match där vi inte kom upp i normal standard.

Krister A 2010-08-17

En sammanställning av "Poängligan" för pågående säsong hittar ni nu på Herrsenior sidan.