Mellerud - LEIF (HA)

Mellerud - LEIF 1-0 (0-0)

Laget:

Berglund

Mikael B

Jonathan G Joakim B Emil L (57)
Viktor L Sebastian A Martin E Niklas G
  Marcus T (64) Agim K

Avb: Fredric C (57), , Markus O (64), Erik L

Målskytt MIF: Valon Gashi

Jaja. De blev ingen 10:e match utan förlust för LEIF denna gång. Sviten är bruten. För varje match som går blir det ju allt mer påtagligt att förr eller senare kommer det en förlust. Denna gång blev de så mot Melleruds IF. Matchen slutade 1-0 till hemmalaget.

Vi kom till match med tre ordinarie positioner borta. Två avstängningar och en sjukdom. Att fylla dessa är inte lätt för laget, men dom som kom in gjorde en storstilad insatts. Jag tänker då på, Jonte som tog över broderns roll som mittback, Mike som tar Wärme´s högerback och Sebbe som gick in på innermittfält.

(1:a) Matchen började lite trevande av båda lagen. Det var först i 11" som det hände något. Då var det LEIF och i synnerhet Graff som stod för det. Fram till den 20" har vi fyra chanser signerade Graff som väl kunnat resulterat i ledning för oss.
Från den 21" till ca 35" är det MIF som tar över och styr spelet. Ett flertal chanser vaskar dom fram under denna period. Berras boxhandskar och vår målram räddar oss flera gånger från att åka på ett mål i baken.
Sista 10 i första jämnar spelet ut sig och vi får låna bollen och därigenom kan skapa lite. Ett bra skott från ca 20m av Sebbe är nära att dyka in bakom MIF- keepern.
I 45" har vi ett fint anfall. Jag tror det är Emil som spelar upp bollen till Agim på fötter. Martin tar en djupledslöpning och får bollen. Han vänder upp med bollen och ser Tersing i bra läge snett innåt bakåt. Tersings skott skruvar sig bort från mål och chansen går om intet.

(2:a) Andra halvlek är inte mer än 4 minuter gammal när MIF tar ledningen med 1-0 genom den ständigt farlige Valon Gashi. Upprinnelsen är ett högerinlägg som Valon får nicka ganska ostört i mål till höger om Berra.
Direkt efter MIF´s ledningsmål har vi ett bra läge till kvittering genom Tersing ,men skärpan var inte där så bollen gick över.
I 62" får vi kanske vår vassaste chans till kvittering. Fredrik som kommit in istället för Emil (skada), vinner tillbaka bollen efter en resultatlös hörna. Freddan passar bollen ut till Graff på högerkanten. Graff avancerar längs med kortlinjen mot mål. Han tittar upp och ser Tersing snett innåt bakåt. Tersing avslutar mot mål. Två Miffare hjälps åt att rädda bollen på mål-linjen.
Vi får ytterligare två chanser i slutet av matchen. Det är Jonte som står för båda. En nick som räddas till hörna och en nick strax utanför blir resultatet på dessa.
Matchen slutar med tanke på våra chanser, snopet med 1-0 till Mellerud.

En poäng tycker jag vi är värda efter denna drabbning på Rådavallen. Vi gör absolut ingen dålig match. Man måste vara medveten om att Mellerud är ett bra lag, även om inte tabellen understryker det.
Vi kommer kanske inte riktigt upp till normal standard denna dag, men som jag tycker finns det några anledningar till det.
Nu laddar vi för match på fredag mot Vänersborg. Vi har en gruvlig revansch att erfordra efter vårt s.k bottennapp i våras där vi åkte på pumpen med 4-1.

Poäng:

Joakim B
  Niklas G
Viktor L

Ass. Niklas

En sammanställning av "Poängligan" för pågående säsong hittar ni nu på Herrsenior sidan.