Gauthiod - LEIF  (HU)

Gauthiod-LEIF 1-0

Den svåra bortamatchen mot seriens bästa lag gick på måndagskvällen på Lunnevis konstgräs i Grästorp, vi har alltid svårt där och hade därför inga stora förhoppningar om att få med oss någon poäng hem.

Vi fick en massa återbud i sista stund så Rafa och jag fick sitta och skaffa folk ända in på samlingen, då var det en till som bara inte kom, vi vet fortfarande inte varför.

Vi fick ihop följande lag: Emil Bengtsson – Jonathan Gustafsson, Tobias Gustafsson, Nils Olofsson, Dick Müller – Mikael Bengtsson, Sebastian Arvidsson, Anton Granqvist, Charles Baah – Marcus Olsson, Niklas Graff.

Avbytare var: Fredric Corneliusson och Tim Karlsson.

Som ni ser på laguppställningen var det inget dåligt lag vi satte på benen, tre ordinarie från sista A-lagsmatchen bland annat.

Första halvlek var bara sju minuter gammal när Gauthiod rullar upp oss på vår vänsterkant och gör ett snyggt mål, vi fortsätter att vara olyckliga med passningar och bollmottagningar under den första halvtimman då vi inte har mycket till spel, men vi jobbar oss in i matchen och i slutet av första halvlek skapar vi även ett par halvchanser.

I paus byter vi Dick mot Cambi som var lite småförkyld och därför fick börja på bänken och efter en tio minuter sträcker sig Nisse så olyckligt att han får gå ut, Mike går ned på backen och Tim kommer in på kanten, strax efter det blir Olle brutalt tacklad av målvakten inne i straffområdet, jag såg det inte eftersom jag håller på med Nisse men enligt uppgift var det en solklar straff, Olle piggnar dock till igen och nu har vi jobbat oss in i matchen, det finns tendenser till bra spel och efter sex minuter i andra kommer Olle fri med målvakten, Graff trippar ute till höger och när Olle släpper bollen befinner sig Graff i offsideposition, helt otroligt, Olle blir så förbannad när linjeman vinkar att han ger densamme en rejäl utskällning som tyvärr innehöll sådana ord att han blev utvisad. Nog om detta.

Nu blir vi aggresivare och för varje minut blir vi farligare och farligare, visst har Gauthiod några riktigt vassa anfall men Emil B är i kanonform och klarar allt.

Det var Gauthiod som vann med 1-0 men vi gjorde en kanonmatch i den andra halvleken, en man kort och ändå var vi nära att få med oss en pinne.

Ett klart fall framåt enligt Rafa.

Försvaret är OK, bröderna Gustafsson är som vi alla vet div. 3 spelare

Mittfältet är bra, Sebbe och framförallt nye Anton Granqvist gjorde ett jättejobb, Mike och Charles kom inte upp i standard.

Forwards var OK, Olle försvann ju tidigt i andra men Graff, det kan inte vara roligt att möta en Graff på spelhumör, han sysselsätter ju själv en två tre motståndare när han sätter igång.

Betyg mot Gauthiod:

Niklas G

Emil B

Anton G

Krister A

En sammanställning av "Poängligan" för pågående säsong hittar ni nu på Herrsenior sidan.