LEIF - SIF  (HU)

LEIF-SIF 2-3

Söndagkvällens match mot Skoftebyn  i Västra Elitreserven slutade inte som vi hoppats med en revanch för förlusten i våras utan med en uddamålsförlust.

Trots att vi förlorade var vi ganska nöjda efteråt, vi gjorde återigen en bra match och framförallt en bra andra halvlek.

Vi ställde upp med följande lag: Emil Bengtsson – Mikael Andreasson, Fredric Corneliusson, Jesper Nyqvist, Dick Müller – Tim Karlsson, Erik Wärmé, Anton Granqvist, Felix Johansson – Victor Lundin, Charles Baah. Avbytare var Mikael Bengtsson, Marcus Tersing och Jonas Erlandsson.

Som ni ser på laguppställningen var det mängder med återbud på grund av  sjukdom, skador och annan frånvaro. Vi startade med två 14 åringar på kanterna, dom kommer mer och mer för varje match, bägge hade chans att bli målskyttar i slutet av matchen men Tim blev för försiktig och Felix sköt strax över, nästa gång kommer målen.

I den första halvleken var nog Skoftebyn det lite bättre laget och dom tog också ledningen på grund av en för lös bakåtnick av en av våra mittbackar.

Victor kvitterade efter en halvtimma ungefär när han fick en fin boll från Felix, målvakten rusar utanför straffområdets kortsida och Victor lyckas trassla sig förbi och från tjugo meter skjuter han bollen från dödvinkel in i bortre gaveln, mycket snyggt mål.

10 minuter in i andra halvlek får Dick ett hjärnsläpp (samma som Olle fick förra veckan) och vi är en man kort igen. Vi kan inte spela mot dom bästa lagen i serien som Gauthiod och Skoftebyn med en man mindre nästan hela andra halvlek.

Men precis som mot Gauthiod så kämpar vi vidare, strax före utvisningen har vi skapat ett par riktigt farliga lägen, Victor, Tersing och Anton spelade sig fram men fick inte till avslutningen.

Victor spelade till Tersing men målvakten räddade.

Wärmé nickar på en hörna men bollen rensas bort på mållinjen..

Sedan kom utvisningen men vi fortsatte att skapa, Charles kom nästan igenom vid ett par tillfällen. Charles hade också en farlighet i första när han försökte sig på en cykelspark som han inte fick riktig träff på.

Skoftebyn var inte utan chanser dom heller, Emil i målet gjorde ett par fina räddningar på långskott som han tippade över ribban.

Sedan blir tyvärr Mike skadad i axel och ambulans fick tillkallas, mycket tråkigt för en go kille, Skoftebyn hälsar också och hoppas att allt går bra med honom.

I detta skede gör Skoftebyn sitt andra mål och vi tycker att det känns lite orättvist, ett par vassa chanser till får Skoftebyn och till slut gör dom 1-3 men vi ger inte upp, Wärmé slår ett inlägg till Charles som får bollen utanför.

Felix får nästan in bollen men målvakten tippar den i stolpen.

Anton spelar in bollen och Wärmé får den över ribban.

Då får Victor in bollen i bortre gaveln igen och vi ligger under med bara ett mål men Skoftebyn klarar sig och vinner med uddamålet.

Det var många som gjorde en bra match mot Skoftebyn, Mikael Andreasson gjorde sin bästa match på länge, Emil var nära att få poäng igen, Felix och Tim kommer mer och mer, men det är inte lätt att vinna matcher i Elitreserven, vi möter ofta spelare som spelar i division två och tre, även vi har med A-lagsspelare ibland naturligtvis.

På söndagen satt vi i telefonen alla tre, Tony, Toni och jag försökte att få ihop lag och det fick vi till slut, ett bra lag där spelare ställde upp på kort varsel, Tersing och Jonas E, spelare hjälpte till att ringa runt till kompisar, Tim, spelare ställer upp halvsjuka, Mike och Charles, det var länge sedan vi fick hålla på så länge för att få ihop ett lag, tyvärr fattar inte alla att det läggs ned en väldig massa tid, av en massa folk och då vill vi gärna att dom som får äran att spela med oss också går in för detta.

Betyg mot Skoftebyn:

Victor L

Erik W

Anton G

Betyg mot Götenematchen som jag inte såg:

Charles B

Erik L

Tobias G

Krister A

En sammanställning av "Poängligan" för pågående säsong hittar ni nu på Herrsenior sidan.