LEIF - Holmalund  (HU)

LEIF - Holmalund 0-1

Sista hemmamatchen fick spelas borta.

Den två gånger uppskjutna matchen mot Holmalund som skulle inlett höstsäsongen spelades på konstgräset på Lunnevi i Grästorp, på grund av att vi inte har någon egen plan med konstgräs i kommunen måste vi hyra in oss på andra orter.

Vi ställde upp med följande lag: Emil Bengtsson – Mikael Andreasson, Emil Lundblad, Jesper Nyqvist, Fredric Corneliusson – Jonathan Gustafsson, Sebastian Arvidsson, Tobias Gustafsson, Charles Baah – Marcus Olsson, Victor Lundin.

Avbytare: Marcus Tersing, Peter Mattsson och Jonas Erlandsson

Ett kort referat, första halvlek var det bara ett lag på plan, Holmalund spelade ut oss fullständigt, vi hade några chanser första 10 minuterna men sedan var det bara Holmen för hela slanten.

Att vi låg under med bara ett mål i paus var bra, jag vet jag sade till dom andra på bänken, dom orkar inte och något hände för i den andra.

Deras mål var förresten en solklar straff som dom gjorde mål på.

Rafa gjorde en del ändringar, Charles och Stuart gick ut och vi flyttade runt lite i laget, Jesper till högerback, Tobbe bak som mittback, Jonte in som inner mitt och Victor ned på kanten, in med Tersing på topp och Mattsson på högerkanten. Sedan tog vi över matchen, vi skapar en hel del chanser men skotten går över eller tar på en försvarare.

Olle blir en helt annan spelare i andra han drar iväg i anfall efter anfall och Victor får också tag i bollen och är farlig på kanten.

Vid kvitteringen är det Tersing som drar igång anfallet, spelar Olle som skjuter och målvakten klarar men inte bättre än att Victor snappar upp bollen och som vanligt får man väl säga, skjuter i bortre gaveln ur dålig vinkel, kan han bara göra sådana mål.

Holmalund är inte ofarliga, dom har ett par spelare som är otroligt snabba i fötter och i tanken och dom fintar bort våra spelare mest hela tiden.

Dom får också in ett vinstmål efter att ha slagit en hörna långt långt förbi målet, vi trodde den var på väg ut när en spelare rusar ut mot kortlinjen och får huvudet på den så den går in mot straffpunkten igen och där dyker ytterligare en spelare upp som nickar bollen förbi Emil.

Det var bara några minuter kvar av matchen och det gick som det gjort tidigare i höst, vi förlorar trots en otroligt bra andra halvlek, denna gång med alla spelare kvar på banan, tack.

Det var min sista match för i år och lycka till mot Vara på söndag.

Betyg mot Holmalund:

Emil L

Markus T

Tobias G

Krister A

En sammanställning av "Poängligan" för pågående säsong hittar ni nu på Herrsenior sidan.