Kärra/Klareberg - LEIF (HA)

Kärra/Klareberg - LEIF 1-4 (0-1)

Laget:

Berglund

Erik W

Tobias G (80) Joakim B Emil L
Viktor L (72) Anton G Jonathan G Niklas G (86)
  Marcus T Markus O

Avb: Fredric C, Sebastian A (86), Jesper Ä (80), Martin E, Charles (72), Erik L

Målskytt LEIF: Markus T, Anton G x2, Markus O

Ett varningens finger höjdes innan match för Kärra. Laget hade en meriterande seger mot Warta i förra omgången plus att de hade en hel del att spela för med tanke på tabellplaceringen.
En något regnsjuk plan stod för underlaget denna dag. Domaren beslutade ändå strax före matchstart att den var i speldugligt skick.

13 poäng skillde mellan lagen innan match. Ungefär så mycket bättre var också LEIF. Första halvlek hängde Kärra med, sen tog vi över radikalt.
I 22" tog vi ledningen genom Anton Granvist. Ett långt inkast av Lundblad, skarvades av Olle. På den bortre ytan dök Anton upp och enkelt placerade bollen i mål. 0-1.
Mellan 30 och 40" hade Kärra sin bästa period i matchen. Dom gick naturligtvis för kvittering och i den 38" hade dom sitt kanske bästa läge. Efter en till synes regelrätt brytning av Tobbe innanför sextonmetaren, tog ändå domaren beslutet att en förseelse hade begåtts. Bollen läggs på straffpunkten och Kärraspelaren slår en bra straff. Det som var ändå bättre, var att Berra gör en fenomenal enhandsräddning och räddar oss från att tappa ledningen.

I 49" utökar vi vår ledning till 0-2. Anton Granqvist slår en hörna som tar på någon i "virrvarret" framför mål och går i mål. Eftersom inte någon LEIF-spelare med säkerhet kan säga sig ha varit på bollen, så är det nog så att den tar på en Kärraspelare och in i mål. Följdaktningen så tilldelas därför målet till Anton Granqvist.
Efter detta känns det som att Kärra viker ner sig rejält och att matchen är avgjord.
I 69" gör vi ytterligare mål. Denna gång är det Tersing(oassisterad) som vinner boll och avancerar sig till ett friläge. Första avslutet räddas av keepern men returen slås med säkerhet i mål till 0-3.
 I 71" ökar vi på vår ledning genom Olle, som gör en bra prestation på Wärme`s ass. Olle håller starkt undan sin bevakning och enkelt placerar bollen i mål till 0-4.
Nu är matchen definitivt avgjord. Kärra får ändå lite onödigt ett tröstmål i 90". Ett misstag i vårt centrala försvar, plus att Berra halkar på den vattensjuka planen bäddar för reduceringen till 1-4.

Sammanfattningsvis är detta återigen en väl genomförd match som läggs till handlingarna. En förlust på dom senaste tretton matcherna är oerhört bra. Med den form vi är i nu, så känns det lite tråkigt att det bara är en match kvar. Det står nog bara i stjärnorna var detta kunde slutat annars.
Med en vinst i den sista matchen mot Viken och poängtapp för Väster borta mot IFK U-a, så har vi den bronze-peng som vi nu blickar fram mot. Så kom nu och "stötta o pusha" LEIF i säsongsavslutningen mot IF Viken på Lördag.

Poäng:

Anton G
  Markus O
Berglund

Ass. Niklas

En sammanställning av "Poängligan" för pågående säsong hittar ni nu på Herrsenior sidan.