Vara - LEIF  (HU)

Vara SK – LEIF U 4-7

Årets sista match för U-team blev också höstens första vinst, efter ett flertal bra andra halvlekar mot topplagen och stryk under hela hösten kom till slut vinsten och den kom mot Vara, ett lag vi har bakom oss i serien.

Mot Vara såg laget ut såhär: Erik Leinonen – Mikael Andreasson, Emil Lundblad, Jesper Nyqvist, Dick Müller – Felix Johansson, Sebastian Arvidsson, Erik Wärmé, Peter Mattsson – Jonathan Gustafsson, Anton Granqvist.

Avbytare var Niklas Graff, Fredric Corneliusson och Tim Karlsson.

Det blev en match med ett underlig resultat, matchen växlade utseende ett flertal gånger, det stod 0-1 i paus efter ett mål i 45:e minuten av Anton där Erik krigade till sig bollen högt i banan, tog sig ned till kortlinjen och slog bollen snett inåt bakåt och där kom Anton och satte målet.

Innan dess hade Anton, Peter M och Jonte två gånger varit fria med målvakten men inte fått in bollen i mål.

Efter paus kvitterar Vara i den 51:a minuten men vi har bytt in Graff och iden 52:a slår han in bollen efter en fin nickskarv av Jonte.

I den 59:e gör Jonte själv 1-3 målet på passning från Tim.

Sedan tappar vi allt och Var går från 1-3 till 4-3 på tio minuter, ras i försvaret, det var inte vår ovana målvakt Erik L som släppte till det, han gjorde förresten ett flertal räddningar, främst med fötterna, men det blir väl så när man egentligen är utespelare.

Den stora showen kom mellan minuterna 79 och 84 då vi gör fyra mål.

4-4 Tim från 11 meter på en frisparksrertur (Graff slog frisparken)

4-5 Anton på pass från Wärmé igen.

4-6 och 4-7 Grafftypiska mål.

Summeringen av året blir väl att det var sådär, vårsäsongen var ju OK, vi låg ju med i toppen strax efter Skoftebyn men i höst har det gått sämre, vi tror inte att det beror på att vi återigen släppte en del spelare under sommaren utan att det mer beror på skador på spelare, Mike till exempel, Nisse, Olle, Erik, Jesper och Tomas har ju varit borta en del på grund av olika anledningar.

Vad vi är nöjda med i höst är mest dessa 96:or som vi plockat in Tim gjorde mål mot Vara (tror inte någon 96:a gjort mål i Elitreserven förut) och Felix var en hårsmån från att göra det i förra matchen, detta är ett sparkapital som vi kommer att ha nytta av i framtiden.

Betyg mot Vara:

Betyg mot Holmalund:

Erik W

Emil Lundblad

Niklas G

Krister A

Ha en bra vinterträning önskar Tony Rafa och Krister Lellis.
En sammanställning av "Poängligan" för pågående säsong hittar ni nu på Herrsenior sidan.