Diskussion om sammanslagning LEIF & IIF

INFORMATION FRÅN LILLA EDETS IF OCH INLANDS IF.

Efter möte mellan Lilla Edets IF och Inlands IF har följande beslut fattats.

Föreningarna.

Någon form av samarbete diskuterades.
Därefter beslutades följande:
Tillsätta en grupp för att arbeta med detta.
En grupp bestående av tre representanter från varje förening är tillsatta.
Gruppen skall arbeta fram ett förslag som i slutändan leder till bildandet av en ny förening. Detta skall läggas fram för föreningarnas medlemmar, som sedan kan ta ställning till förslaget, innan beslut fattas.
Detta arbete kommer att ta tid, så 2011 blir ett intensivt och intressant arbetsår.
Vi kommer att ta hjälp av SvFF och SISU för att få information om hur vi skall gå tillväga för att nå den bästa lösningen.

Ungdomssidan.

Samarbete mellan föreningarna startar med omedelbar verkan. Möte med resp. ungdomssektioner gav enbart positiva svar om förslaget. Gemensamt möte kommer att hållas med samtliga ungdomsledare från respektive förening för att samordna verksamheten.
Vi tycker det är viktigt med detta samarbete. Dels för rekrytering av både ungdomsspelare och ledare, dels för att ungdomarna skall få bättre resurser att träna, spela, utvecklas och ha roligt.

Mer information kommer fortlöpande att lämnas under arbetets gång.

Styrelsen Lilla Edets IF

Styrelsen Inlands IF