Matchdags

Till helgen är det äntligen dags att komma igång med matcherna och vi är extremt sugna på att få känna matchpulsen igen. Vi har haft en något ryckig första månad på försäsongen med inställda träningar och spelare bortresta, men jag är nöjd med hur spelarna tacklat detta och de visar att de brinner för att följa upp fjolårssäsongens resultat. Under de första veckorna har fokus legat på defensiven och jag förstår varför man släppt in så få mål tidigare. I spelarnas ryggmärg sitter positionsspelet och aggressiviteten starkt förankrat och de jobbar verkligen för varandra i alla lägen, vilket känns tryggt inför framtiden. Utöver försvarsspel så har vi börjat ”nöta” på vårt passningsspel och här blir vi bättre och bättre tycker jag och killarna vill spela fotboll, det ser jag i ögonen på dem.

Efter kvällens träning kommer matchtrupperna för helgen tas ut och vi kommer ställa två jämna lag på plan lördag och söndag. De flesta spelarna är tillgängliga, dock saknas Niclas Graff som skadade knät i tisdags men undersöks i Göteborg i eftermiddag och Erik Wärmé som är i London över helgen. Ytterligare några frågetecken finns vilket innebär att några spelare kommer få spela båda dagarna.

Lördagens match spelas i Kärra mot Kärra/Klaraberg kl.12.00 och på söndag spelar vi mot Trollhättans Bois på Edsborg kl.15.30.

Väl mött runt planen!

Daniel Lennartsson