Sena mål gav seger

Wargöns IK - Lilla Edets IF   0-2

Mål: Anton Granqvist (78:e), Jonathan Gustafsson (81)

Laget:

Tom

Sebbe                 Sjöblom            Berg              Lundblad

(Åkerblad 60)   (Leinonen 60)                       (Freddan 20)

Rigge                  Tersing

Olsson                       Anton                      Viktor

(Hampus 60)                                            (Tim 60)

Jonathan

Ers: Freddan, Tim, Hampus, Åkerblad, Leinonen

Kort sammanfattning:

Det fanns stora förhoppningar hos oss inför matchen mot "mitt gamla gäng" Wargöns IK, en mycket bra plan och ingen regn eller snö i luften. Inledningen av matchen är dock inte vad vi önskar, vi jobbar inte tillräckligt bra som lag utan mer 1 och 1. Detta gör att Wargön ganska enkelt faktiskt tar övertaget och äger första halvtimmen, de skall sägas att de spelar en bra fotboll och lyckas spela till sig flera bra målchanser varav en boll i ribban bl.a. Sista femton i första lyckas vi dock stjäla lite boll högt upp i banan och skapar några bra chanser men det står 0-0 i paus.

I pausvilan är vi alla besvikna och till andra bestämmer vi oss för att rätta till en hel del. Vi blir kompaktare som lag och bättrar till aggressiviteten och sakta men säkert tar vi över matchen och chanserna kommer med det. I 78:e sätter Anton ett skott utifrån straffområdeslinjen som touchar på en försvarare och in i mål och bara tre minuter senare kommer Hampus runt på kanten och spelar in den på förste där Jonathan dyker upp och sätter 2-0.

Positivt är att vi blir bättre och bättre hur längre matchen går men som helhet är vi inte nöjda denna eftermiddag. Vi kan bättre och det kommer vi visa framöver när saker och ting börjar sätta sig i spelet, vi får ge det lite tid bara för kvalitén finns i truppen för att spela bra fotboll.

/Daniel Lennartsson