Seger igen!

Lilla Edets IF  - TIF   6-1 (1-0)

Mål: Marcus Olsson 2, Almedin Besic 2, Anton Granqvist 1, Tomas Älvenholm 1

Laget:

Tom

Mike                   Wärme              Leinonen          Mattsson

Erlandsson          Sebbe

Hampus                   Tim                  Meddi

Olsson

Ers: Anton, Viktor, Sjöblom, Rigge, Tomas

Kort sammanfattning: Vi tar taktpinnen direkt i matchen och försöker spela en bra fotboll. Vi har fina linjer i uppspelen och spelar till oss flera fina lägen. Ledningsmålet tillkommer dock på ett helt annat sätt, Tom skickar iväg en utspark över hela plan som Olsson förvaltar väl. Med lite bättre skärpa så hade vi kunnat sätta någon eller några baljor till i första halvlek men 1-0 står sig till paus. I andra sätter vi fart direkt och mål gör vi 55:e och 60:e innan TIF mycket snyggt reducerar med ett skott i krysset utifrån. Nu har matchen öppnat sig betydligt och vi får utrymme att spela en offensiv passningsinriktad fotboll och skapar många bra anfall som också resulterar i mål. Speciellt Antons mål som startas av högerback med tre-fyra snabba kortpass, ut på kant, inspel i boxen där Anton i och för sig lite turligt stöter in bollen, men det var ett riktigt riktigt snyggt anfall som Strömberg hade sagt.   På lördag väntar Skoftebyn på Edsborg kl.15.30, då blir de match kan jag lova!

Väl mött på lördag!

/Daniel Lennartsson