Oavgjort i Lidköping

IF Heimer - Lilla Edets IF 1-1 (1-0)

Mål:Anton Granqvist

Laget:
                         Tom
Mike.      Sjöblom.      Berg.       Freddan
              Rigge.    Erlandsson
     Olsson.        Anton.      Meddi
                     Jonathan

Ers. Werme (in 52 mot Sjöblom)
       Sebbe. (in 58 mot Rigge)
        Tim  (in 58 mot Freddan)
        Hampus (in 70 mot Meddi)

Kort sammanfattning: På Framnäs fina konstgräsplan spelar vi mot div. 3-laget Heimer denna lördagsförmiddag. Heimer startar bra och tar kommandot i matchen. Vi är inte alls med i matchen, de vinner fighten och är aggressivare i duellerna. Vi har lite för dålig kvalité i pass/mottagning och får inte alls igång något spel. De stänger de ytor vi vill åt och saknar ett djupledsspel och deras ledning i paus är i underkant känns det som. Två bra chanser får vi dock till, den ena på ett av få bra anfall, där Olsson hittar Anton nära mål, men tyvärr får Anton volleyskottet utanför. Den andra chansen kommer på en frispark utifrån som målvakten tappar in, men det blir bortdömt för ruff, vilket kändes tveksam från vår position i alla fall. Andra halvlek är bättre av oss, vi vinner fler dueller och har lite bättre linjer i spelet, vilket gör att vi skapar lite halvchanser. Målet kommer i 72:e när Olsson pressar deras back hårt, Jonathan följer upp och vinner bollen och serverar Anton som enkelt placerar in kvitteringen. Sista 15 är spelet fram och tillbaka, vi har en och annan chans till bra läge och dom har några farliga chanser mot slutet och Tom får göra bra räddningar. Oavgjort får vi vara nöjda med en match som denna, vi förlorar inte och visar att vi är svåra att slå. Men vi har mycket kvar att ge och spelet har mer att önska också. En förklaring kan vara att vi nu är inne i en lite tuffare träningsperiod som sträcker sig fram ett par veckor till och i samband med lägret vid månadsskiftet går vi in i en ny fas och förbereder oss för seriespelet. Då kommer vi vara än bättre, var så säkra!
Ha en härlig lördagskväll!

/Daniel Lennartsson