Halvorstorp - LEIF

Halvorstorps IS - Lilla Edets IF U 1-6 (1-1)

Mål: Tomas Älvenholm 3, Almedin Besic 2, Marcus Tersing 1

Laget:
                           Tom
Werme.   Leinonen  Sjöblom.  Freddan
                Sebbe.   Tersing
      Hampus.      Meddi.      Viktor
                          Tomas

Ers. Mattsson, Dick, Aronsson

Kort sammanfattning: En bra genomförd match av oss rakt igenom. Första halvlek blandar vi och ger i kvalité, men får till en del bra anfall med fina linjer. Tomas sätter 1-0 på en bakåtpass av dem och behärskat lyfter han in den bakom HIS-keepern Tomas Jansson. De kvitterar med en snyggt slagen frispark av Kristoffer Back i HIS och 1-1 i paus. I andra får vi ut mer av vårt djupledsspel och vi varierar oss även bra med ett kortare passningsspel och sätter in den bakom backlinjen när tillfälle ges. Det genererar i ytterligare några mål i andra. Tersing sätter en frispark oxå vilket betyder 3-1 och efter det öser vi på bra och sätter några baljor till, Tomas gör sitt tredje och Meddi avslutar med 2 mål innan domaren blåser av och vi vinner med 6-1.
Nu ser vi fram mot en bra weekend i den fantastiska staden Köpenhamn, 3 träningar, 2 matcher, 1 FIFA 11-turnering och lite annat kul står på programmet! Det blir dejligt!

/Daniel Lennartsson