Info från Köpenhamn

Det blev ett lyckat träningsläger i den danska huvudstaden där 3 träningar och 2 matcher var inplanerat. Vi bodde på ett vandrarhem i Ishöj, en förort till Köpenhamn och vi tog oss in två kvällar till den pulserande staden med sikte mot Ströget. Vi spelade även LEIF-Open i FIFA 11 på storbild och segrare blev Inter som styrdes av Tomas och Rigge. En bra genomförd turnering rakt igenom, allt från lottning till de taktiska och psykologiska spelet. En stor eloge till tävlingsledaren Tony Blatter Johansson som stod i mot alla klagomål och protester. På lördagen spelades två matcher och nedan följer lite fakta från dessa:

LEIF U - Kung Karl  2-5 (2-1)

Mål: Meddi, Hampus
Laget:
                        Berra
Werme.    Leinonen. Freddan.  Dick
                 Sebbe.  Tersing
     Hampus.   Meddi.   Viktor
                       Tomas
Ers. Jonas, Rigge, Tim, Lelle

LEIF - Skultorps IF 4-1 (2-1)

Mål: Olsson 2, Jonathan, Tim
Laget:
                    Tom
Mike.    Tobbe.   Berg.      Lundblad
             Erlandsson  Rigge
        Olsson.   Anton.   Tim
                 Jonathan
Ers. Leinonen, Werme, Meddi, Tomas

Lördagen avslutades med festligheter och utforskning av Köpenhamns nattliv och det var en trevlig tillställning. Nu laddar vi för en intensiv vecka med planvård på Ekaråsen på måndagskvällen, träning tisdag, match mot Götene på onsdag, träning torsdag och veckan avslutas med DM-match/genrep borta mot Gerdsken nästa söndag kl.14.30. För nu närmar sig allvaret med stormsteg och de skall bli enormt spännande och inspirerande, vi är på G!

/Daniel Lennartsson