Vidare i DM

Gerdsken -Lilla Edet 0-4 (0-1)

Mål: Tim Klaar, Tobias Gustafsson, Jonathan Gustafsson, Marcus Olsson

Laget:
                    Tom
Mike.    Sölta.   Berg.     Lundblad
           Rigge.    Erlandsson
   Olsson.   Anton.   Tim
                Jonathan

Ers. Sjöblom (in 5:e min mot Berg)
       Tersing (in 40:e mot Rigge)
        Werme ( in 45:e mot Erlandsson)
        Meddi (in 60:e mot Tim)

Sammanfattning: Det blev till slut en enkel seger i DM andra omgången mot division 5-laget Gerdsken. Det var svårt och hitta tävlingsnerven innan start kändes det som, det var lite "träningsmatch-känsla" på det mesta runt omkring matchen och vår inledning följde den känslan. Vi var inte alls med, vi var okoncentrerade och sakna helt fokus på uppgiften. De vann närkamper och spela sig fram till flera lägen utan att vi ens var i närheten av fighten. Trots detta tar vi ledningen efter 13 minuter efter ett skott utifrån av Tim Klaar. Där någonstans trodde jag väl att vi skulle vakna men icke, vi fortsätter och slarva i både passningsspel och försvarsspel. Deras defensiv glänser väl inte och vi får ändå några klara målchanser som vi missar och dom bränner lägen flertal gånger också så ledningen i paus skall vi vara nöjda över. I paus är vi grymt besvikna och bestämmer oss för att som lag knyta näven och köra på och det gör vi också betydligt bättre i andra. Det är spel på ett mål och chanserna avlöser varandra. Sölta gör 2-0 på hörna, Jonathan gör elegant 3-0 på en chip in av Tim och Olsson sätter 4-0 på instick av Anton. Nu vinner vi alla dueller och visar vad som gäller, dock så har vi lite för dåligt passningsspel och beslutsamhet idag och därför så stannar slutresultatet vid 4-0 och inte mer. Men segern var viktigt och gott att vinna var det efter påhoppen från deras ledare en bit in i andra när det börja smälla lite från båda håll. Deras materialare i 60-årsåldern, Dejan eller nåt hette han betedde väl sig inte direkt som en normal man i mogen ålder och kalla undertecknad både det ena och andra, varav "ärthjärna" var bland det snällaste. Jaja, det får man ta en solig dag som denna och hjärnkapacitet och intelligens är svårt och bedöma..... det brukar visa sig istället:)

Nu blir det en vecka med fullt fokus inför seriestarten mot Lärje/Angered nästa lördag!

/Daniel Lennartsson