Tung premiär i Angered

Lärje/Angered - Lilla Edets IF   5-1 (2-0)

Laget:

Tom

Mike    Sjöblom      Sölta      Lundblad

Rigge        Erlandsson

Meddi         Anton        Tim

Jonathan

Ers. Werme in 60 mot Meddi

Tersing in 75 mot Erlandsson

Sebbe in 75 mot Sölta

Freddan

Tomas

Berglund

Sammanfattning: Ja, det blev en jobbig lördag och inte vad man hade väntat sig precis. Innan match kändes allt bra och veckan inför seriepremiären har också varit bra. Ibland finns kanske inte förklaringarna alltför tydligt utan det blir för många saker som går fel på samma gång och den analysen kanske räcker, vem vet? Hur som helst så mötte vi ett väldigt bra Lärje/Angered med ett flertal ”klasspelare” och vi var aldrig riktigt nära och störa dem denna match. Vi saknade framför allt vårt kampspel och förlorade alldeles för mycket dueller och gjorde för många avgörande misstag. Sedan hade vi alldeles för dåligt passningsspel ihop med för lite rörelse i vår offensiv och då är det inte enkelt att spela fotboll, de vet vi alla om och skall förbättra i fortsättningen. Vi kan ju allt detta och har bevisat det på försäsongen men ibland går det inte som man tänkt sig…..

Lärje/Angered tar ledningen redan i 10:e minuten på ett skott i krysset, tio minuter senare var det dags igen men då satt den i andra krysset. Tuff inledning och det dröjer till slutet av första innan vi är med lite i matchen. I paus känner vi ändå lite förhoppning efter vår ”lilla” uppryckning i slutet och får vi bara en liten möjlighet att komma in i matchen så ska vi ta den. Möjligheten kommer med vår reducering på självmål i 49:e minuten och nu börjar vi vinna lite mer dueller och får lite energi till laget. Tyvärr så har vi svårt att skapa några chanser utan vi förbereder för ett offensivt byte med cirka 20 kvar och underläge 1-2. Då kommer ridån när de sätter en frispark till 1-3 på ett misstag från oss och efter det orkar vi inte resa oss denna eftermiddag och Lärje/Angered hinner sätta dit både 4-1 och 5-1 innan den utmärkte domaren (mycket bra insats) blåser av matchen.

Nu rannsakar vi oss i veckan som kommer och vi väntar redan på revanschen på långfredagen hemma mot IFK Uddevalla kl.15.00.

/Daniel Lennartsson