Seger i Premiären!!

LEIF U – Holmalunds IF 3-0

Det blev seger i första seriematchen för U-laget, Holmalund stod för motståndet och dom startade bra men vårt anfallsspel var lysande och Tomas Älvenholm sprang sönder deras försvar fullständigt.

Vi ställde upp med följande lag: Stefan Abrahamsson – Erik Wärmé, Martin Sjöblom, Erik Leinonen, Fredric Corneliusson – Tomas Älvenholm, Sebastian Arvidsson, Martin Erlandsson, Andreas Aronsson, Dick Müller – Medi.

Avbytare var Peter Mattsson, Tim Karlsson och Felix Johansson.

Holmalund hade ett par vassa lägen i första halvlek, bland annat ett skott som Stefan tippade i stolpen och sedan fick bollen rakt på sig, Stefan gjorde sin första match i LEIF och visade upp ett stort målvaktsspel, i alla bemärkelser, vilket sparkapital han blir. Han gjorde även ett par fotparader i den andra halvleken med det som man minns mest efteråt är hur stort och hur högt han kommer i höjdduellerna.

Försvaret var genomgående bra, Wärme och framförallt Cambi på kanterna slet som vanligt, mittförsvaret med Erik och Martin var inte lätta att tas med heller, Eriks höjdspel och Martins lugn gav en stabilitet som var nyttig för oss.

Inre mittfältet tyckte jag såg bra ut, Sebbe var dominerande långa stunder, Martin är ju alltid bra men hade en förmåga i denna match att fastna i motspelare efter att ha vänt bort några stycken, släpp bollen liiiiite tidigare, detta senare gäller i viss mån också Aronsson i den offensiva positionen, han är lysande i passningsspelet och speluppfattning men fastnade också lite för mycket i mina ögon.

Yttermittfältet är inte lätt att prata om, Dick på vänster sida såg jag inte mycket av, däremot såg man massor av Tomas, han dominerade hela tillställningen.

Medi på topp är bra i att hålla i bollen och vända, han gjorde också ett av målen, dom övriga gjorde Erik L och Tomas Älvenholm.

Avbytarna kom in allihop, Peter Mattsson (min egen hjälte) gjorde ett starkt inhopp när han bytte med Dick, även Tim och Felix såg man mycket av när dom kom in, där finns också ett sparkapital.

Jag blev tvungen att gå linjeman, det var ett tag sedan och jag var lite rostig, gjorde två, kanske tre misstag och tyvärr gick mina misstag gästerna emot, jag ber om ursäkt för detta.

En stark match av laget, Rafa sken lika mycket efter matchen som solen sken under densamma och det var varmt på bortre långsidan.

Thomas Ä

Stefan A