Två matcher, två vinster.

LEIF U – Annelunds IF 3-0 Vara SK-LEIF U 0-3

Två matcher på fyra dagar gav sex poäng och ytterligare två 3-0 vinster, mot Annelund hemma på Ekaråsen hade vi 1-0 i paus efter att Medi gjort ett, vi hade ytterligare ett mål inne genom Victor men det blev bortdömt.

Vi ställde upp med följande lag mot Annelund: Tom Christiansen – Erik Wärmé, Martin Sjöblom, Erik Leinonen, Fredric Corneliusson – Medi, Sebastian Arvidsson, Andreas Aronsson, Tim Klaar, Victor Lundin – Marcus Tersing.

Avbytare: Emil Lundblad, Hampus Andersson, Tim Karlsson, Peter Mattsson och Mikael Bengtsson.

Bengtsson bytte med Wärmé i paus och samma gjorde Hampus med Tersing, Mattsson, Hampus, Tim och Emil kom också in i andra halvlek.

Vi var väl aldrig direkt oroade för vi hade ett starkt lag och framförallt ett benhårt försvar.

Målen gjorde Peter Mattsson som gjorde ett klassiskt inhopp med en nick in i mål första gången han rörde bollen, dom andra två gjorde Medi, hans mål i minut 69 var hur snyggt som helst och betygen blev såhär.

Medi

Aronsson   ´

Sjöblom

Bortamatch mot Vara på söndag, följande lag spelade: Jonathan Gustafsson – Philip Ivarsbo, Erik Leinonen, Martin Sjöblom, Dick Müller –Hampus Andersson, Mikael Bengtsson, Sebastian Arvidsson, Fredric Corneliusson, Victor Lundin – Medi.

Avbytare var Felix Johansson, Mikael Andreasson och Tim Karlsson.

Återigen var försvaret vår starkaste lagdel, Philip gick in från start som högerback och skötte sig med den äran, Erik och Sjöblom går inte att komma förbi i dagsläget, Mike spelade centralt på mittfältet , en ovan plats för honom men han var kanon, Sebbe jobbar och sliter som vanligt, Victor och Hampus på kanterna var något osynliga i första halvlek men det ändrade sig i andra, speciellt Hampus som sprang sönder Varas vänsterförsvar och dom fick fälla honom gång på gång, han fick två straffar och ett antal frisparkar med sig, den första straffen kom i första halvlek och den satte Erik Leinonen, han fick tyvärr även slå den vi fick i andra men den tog målvakten, dom övriga målen gjorde Sjöblom och Victor, som sagt ett ramstarkt försvar och en Hampus på fullfart gjorde att segern var säker.

Tim, Felix och Stuart kom in i andra halvlek och alla ungdomarna gör ett bra jobb, en speciell eloge till Philip som gör sin första match från start i seniorfotbollen.

Betygen blev följande efter mittbackarnas kanonjobb bakåt och deras mål framåt.

Erik L

Mikael B