Andra raka segern

Wärme.   Sölta.   Berg.    Mike
      Rigge.   Jonathan. Erlandsson
      Olsson.   Tersing.    Anton

Ers. Tim (in 77 mot Anton)
        Sebbe ( in 88 mot Olsson)
        Sjöblom, Meddi, Leinonen, Tom

Det blev en riktig härlig fredagskväll i Åmål då vi vann den sena kvällsmatchen med 2-1 efter mycket kämpande och kamp. Vi började matchen enligt vår matchplan och lät dom spela runt boll i backlinjen och sen slog vi till och vann boll när det fanns läge. Vi hade skaplig grepp inledningsvis men visste samtidigt att deras vapen fanns i djupledsspelet med vassa forwards och vi fick vara på tårna under första 20 när de skapade sina lägen. Efter 20 minuter åt vi oss in i mer och mer i matchen och skapade först ett bra läge när Jonathan dunkade bollen högt över från nära håll, nu vann mittfältet kampen och 1-0 kommer genom ett stenhårt långskott utifrån av Olsson och målvakten lyckas inte hålla den från att gå i mål. Bara två minuter efter får Tersing drömläge från nära håll men skottet går utanför. Tersings revansch kommer dock omgående då vi vinner en boll högt upp i banan och sedan spelar Tersing snett inåt bakåt och Olsson forcerar in 2-0. I detta läget känns vi väldigt stabila och har bra lägen och spela till oss ännu mer målchanser men 2-0 i paus är bra. Även Åmål skapar en farlig chans strax innan paus men vi kommer 2-3 man in och slänger oss framför skytten och kanske just därför skjuter han utanför.
Vi är såklart mycket nöjda i paus och bestämmer oss för att fortsätta på den inslagna vägen även i andra. Det gör vi också de första 17 då vi har bra lägen och helt avgöra matchen, närmast är Olsson med ett friläge men målvakten får bollen på axeln efter Olssons chip. De är i 63:e minuten som Åmål får en  reducering efter en hörna och lite tveksamheter i vår box och nu får de nytt mod och höjer sig några snäpp. Men denna kväll hade vi bestämd oss att ingen skulle få förstöra den, vi kämpar och står upp som ett lag ända in till slutet. När vi behöver rensa, då gör vi det och när vi behöver hålla i boll gör vi det och alla går dit i varenda duell för att vinna kampen och det känns helt underbart när domaren blåser av det. Ett glatt gäng sjunger sedan segersången och bussresan hem genom de dalsländska skogarna går hur lätt som helst en kväll som denna.

Nu väntar topplaget Fässberg hemma på Ekaråsen på lördag kl.15.00. Ett Fässberg som har gått starkt i inledningen med 4 segrar och 1 oavgjort på de 5 matcherna. Vi skall göra allt för att störa dom och försöka fortsätta på vår fina trend. De ser bra ut just nu och vi har en full träningsvecka framför oss med hungriga spelare i en stort sett skadefri trupp. Härligt!

/Daniel Lennartsson