Oavgjort mot jumbon

Lilla Edets IF - Skärhamn -  1-1 (0-0)

Mål: Marcus Tersing
Varningar: Lundblad, Erlandsson, Olsson

Laget:
                  Berglund
Wärme.   Sölta.   Berg.   Lundblad
      Mike.   Jonathan.  Erlandsson
    Olsson.   Tersing.    Anton

Ers. Tim (in 65 mot Mike)
Graff (in 75 mot Erlandsson)
Meddi (in 80 mot Wärme)
Sjöblom, Sebbe, Tom

Det blev inte som vi hade tänkt oss denna småkyliga fredagskväll när Skärhamn gästade Ekaråsen. Skärhamn överraskade positivt på mig och spela ett snabbt passningsspel och var bättre än tabellläget och poängen visar. Efter sex raka förluster så skulle vändningen så småningom komma och tyvärr kommer den då mot oss. Men vi får skylla oss helt själva, vi var förberedda på att de var på gång och att det var ett bra läge för dom i och med tränarbytet i veckan och att de stört topplagen de senaste matcherna. Det var det vi hade varnat för innan och vi skulle vara tvungna och kopiera ingredienserna från segerreceptet som varit vinnande under maj månad. Istället blir vi passiva och tar för många felbeslut både defensivt och offensivt och den första halvleken är riktigt dålig från vår sida och 0-0 är ställningen i paus.

I paus försöker vi återigen trycka på att vi måste bestämma oss och lyfta in mer bollen mot boxen och löpa mer i offensiven. Trots lite mer bollinnehav i andra så skapar vi inte så många målchanser som vi borde utan vi har för låg kvalité idag. Med 20 kvar planerar vi för att byta in mer offensiv och Graff får göra årsdebut efter sin knäskada i vintras men istället rinner dom igenom och sätter 0-1 i 78:e. Vi ändrar till 3-backslinje och Meddi kommer in på topp bredvid Tersing och kvitteringen kommer med 5 kvar då Tersing nickar in bollen i mål. Nu vill man gå för ett segermål men vi lyckas inte utan istället får dom ett bortdömt mål för offside i slutet och jag kan från min position inte avgöra om det var rätt eller inte. Domaren blåser av matchen och det är ett besviket gäng som lämnar planen och många sura miner i omklädningsrummet efteråt. Vi får glömma denna matchen fort och ta nya tag på torsdag då Warta väntar på bortaplan, då krävs det betydligt bättre "go" och spel för att plocka poäng. Vi längtar redan på revanschen kan jag lova!

Glöm heller inte att de spelas en härlig u-lagsmatch på Nysätra mot Skoftebyn på måndag kväll kl.19.

/Daniel Lennartsson