Fortfarande obesegrade!!

Skoftebyns IF –LEIF U 1-2

Det var svårspelat som vanligt på Nysätra och vi fick verkligen slita för poängen, när matchen var slut hade vi alla tre men det var inte helt klart så länge matchen pågick.

Vi ställde upp med följande lag: Tom Christiansen – Sebastian Arvidsson, Martin Sjöblom, Fredrick Corneliusson, Dick Müller – Tomas Älvenholm, Rickard Vikingsson, Tim Klaar – Almedin Besic, Niclas Graff, Victor Lundin. Avtyrare var Felix Johansson och Tim Karlsson.

Redan i den 8:e minuten tog vi ledning när Medi krånglade in bollen från konstig vinkel efter fint spel av Tomas och Graff som spelade fram målskytten, därefter böljade spelet fram och tillbaka hela halvleken, vi hade nog dom bästa chanserna, Victor tog sig runt på vänsterkanten men målvakten fick undan bollen, Victor fick även till ett farligt skott, Tim tog sig också runt på vänsterkanten där målvakten plockade ned inlägget och senare var han även ren med målvakten som dock räddade igen.

Skoftebyns chanser klarade Tom galant, ett närskott och en boll som han tippade över krysset.

Ledning med ett noll i paus men Rafa var inte nöjd, för mycket slarv i passningsspelet och för lite ansvarstagande i försvarspelet gjorde att vi ändrade lite på laget.

Tomas gick ut och Felix kom in, Graff ned på centralt mittfält och Tim upp på topp tillsammans med Medi, ett mer renodlad 4-4-2 spel alltså.

Det började inte bra, vi kom inte åt bollen för Skoftebyn var i dom första 10 minuterna av andra klart bättre, men det rättade till sig.

55:e minuten, Dick får en farlig chans på nick efter inlägg från Tim Klaar

56:e minuten, Tim har ett skott utanför.

57:e minuten, Graff inlägg som Tim nästan når, det känns lite bättre nu.

60:e minuten, Victor tar sig runt på vänsterkanten men det blir inget avslut.

70:e minuten, Medi skjuter in bollen i krysset efter ett klungspel med flera chanser, 0-2

71:e minuten, 1-2 direkt på avspark, genomspringning tror jag för jag såg inget, jag skrev.

80:e minuten, Medi har en bra frispark som målvakten klarar

Vi har nu bytt ut Victor mot Tim Karlsson och Dick mot Tomas Älvenholm.

85:e minuten, Medi farligt framme igen men det blir inget mer mål för oss, däremot är Skoftebyn fruktansvärt nära att kvittera i slutminuten men Tom gör en jätteräddning.

Försvarsmässigt fungerar det jättebra, nu var inte Erik L med denna gång och då flyttar Cambi in från vänsterbacken till mittback och är kanon, Martin Sjöblom skall vi inte prata om, outstandig performance. Dick går in och gör sin bästa för året som vänsterback, Sebbe fick denna gång flytta ned på högerbacken då vi hade överfullt med mittfältare och han gör ju som vanligt sitt jobb.

Rigge var med sitt slit och aggresivitet också mycket bra. Stundtals spelade Tomas, Victor, Medi och Tim lysande fotboll men denna gång blev det lite för långt mellan gångerna, Felix och Tim gör det dom ska.

Då återstår det bara en man att prata om, det är han som vi i U-laget alltid vill ha med oss för han gör alltid sitt bästa och kämpar för laget, den mannen heter Niclas Graff, tillbaka efter skada och kör tills han stupar. Nu lär han inte spela med oss på ett tag.

Nu är vi obesegrade i fem raka matcher, vi har inte dubblerat någon spelare någon gång och det tyder på bra bredd i truppen, nästa vecka är det Alingsås IF hemma på Ekaråsen på nationaldagen klockan 17.00.

Betyg mot Skoftebyn

Martin S