Förlust i Göteborg

Warta - Lilla Edets IF -  1-0 (1-0)
Varningar: Erlandsson, Werme, Berglund

Laget:
                   Berglund
Werme.   Sölta.   Berg.   Lundblad
     Rigge.    Jonathan.   Erlandsson
    Olsson.    Tersing.     Anton
Ers. Mike ( in 45 mot Lundblad)
Graff ( in 45 mot Olsson)
Werme ( in 80 mot Tim)
Tom, Sjöblom, Meddi

Dagens match mot Warta var ingen trevlig tillställning och sällan har jag varit så besviken efter en match som jag var idag. Vi åker till Göteborg med känslan av revansch från den svaga insatsen senast mot Skärhamn och vi vet vad dessa matcher betyder för oss, titta upp eller ner i tabellen. Ändå så kommer vi inte upp i nivå och här får hela truppen inklusive undertecknad rannsaka sig, de sista två matcherna tycker inte jag att vi är hundraprocentiga i fokus och koncentration på uppvärmning och när matchen skall igång. Sen kan jag oxå tycka att planen idag är under all kritik och att man får springa och hämta bollar var och varannan minut känns även det lite "B". Men som sagt vi skall klara en sådan match trots dessa förutsättningar och jag tycker det är synd att vi inte presterar bättre när vi har så många Edet-fantaster som lägger en dag för att se oss spela. Matchen då, ja vi börjar med att få lite tryck på dom utan att skapa de farligaste chanserna. Som nämnts tidigare så är det svårspelat och bollen studsar och far och det blir mycket chansspel in mot deras straffområde. I den 23:e minuten kommer de loss på vår vänsterkant och deras ytter vinner en duell mot våra 2 backar och spelar snett bakåt där den notoriske målskytten Gabriel Lubian dyker upp och sätter bollen i mål. Nånstans känns det ändå som om vi kommer vända, bara vi får ner bollarna på marken och fortsätter jobba på. Våra farligaste chanser i första kommer på fasta situationer och de är nära flera gånger men bollen studsar inte vår väg.

Efter paus fortsätter vi och få lite tryck men vi blir för enkla att förutse i offensiven, bollarna in mot Tersing i boxen är många men deras starkaste spelare finns där oxå så det blir inte några direkta farligheter. Warta ställer om några gånger och skapar två riktigt bra lägen, det ena rensar Sölta på linjen efter hörna och det andra är ett närskott som Berglund räddar reflexmässigt.
Närmast mål idag kommer Erlandsson som tyvärr får bollen utanför mål i bra läge där målvakten låg ner i straffområdet efter en duell, 1-1 där så kanske vi hade fått den energi vi så väl behövde och då kanske dagen hade blivit något roligare. Men nu blev det ganska smidigt för Warta och hålla undan trots en utvisning för dem i slutet och att vi lyfte fram ännu mer folk framåt.
Ja, nu blir det till att snegla neråt ett tag och inse att vi måste jobba ännu hårdare varje match och träning. Visst, vi kämpar och försöker, det jag är mest frustrerad över idag är att vi inte får till det spelmässigt och att offensiven med så mycket offensiva kvalitéer inte blir till mer chanser. Det måste vi ordna till för det krävs lägen för att göra mål och mål för att vinna, that's it!

Nu blir det någon dag ledigt utan och tänka fotboll och glömma denna matchen(säkert enkelt) och på nationaldagen på måndag spelar u-laget hemma mot Alingsås och på onsdag kväll gästar Velebit Ekaråsen. Då hoppas jag vi kan bjuda på bättre underhållning för alla Edet-fantaster!
Ha en trevlig helg!

/Daniel Lennartsson