A-laget tillbaka på vinnarspåret!

Lilla Edets IF - Velebit  1-0 (1-0)
Mål: Marcus Tersing
Varningar: Mike (avstängd nästa), Anton, Tersing
Publik:153 betalande

Laget:
         Berglund
Werme Sölta Berg Mike
  Rigge. Jonathan Anton
  Graff.  Tersing Tim

Ers. Sebbe (in 32 mot Jonathan)
       Viktor (in 75 mot Graff)
       Leinonen (in 87 mot Tim)
       Tom, Freddan, Olsson

Det var ett revanschsuget gäng som gick ut och visade hur vi ska agera för att tafullpoängare i denna serien. Man ville se en glöd och bättre spel än senast och de fick vi verkligen se. Fullt fokus och koncentration innan och när matchen är igång så står vi upp som lag och kämpar i varenda duell. Detta ger resultat och vi får också tillfälle att skapa ett eget spel när vi vinner bollen. Inledningsvis är det mycket kamp från båda lagen och Velebit spelar mycket långt och det passar oss fint just idag när backlinjen och främst då Sölta vinner varenda nickduell. Mittfältet samlar upp boll bra också vilket gör att vi får bra omställningslägen i första och Graff får spela rättvänt och utmana försvaret ett flertal gånger. Vår första heta målchans får Rigge som tyvärr dunkar bollen högt över på bra volleyläge i boxen. I 24:e minuten slår Berglund en lång utspark som letar sig ändå fram till Tersing som kommer i mellan deras back och målvakt och lyfter in ledningsmålet. Jonathan blir skadad efter en halvtimme och Sebbe får komma in och ta över kampen på mitten och gör det bra. Vi är nära och rinna igenom ett flertal gånger i första och  när Tersing och Graff samarbetar och deras siste(?) gubbe kapar Graff blir vi lite frusterande och ville se en annan färg på kortet. Från min position så är jag lite tveksam, men deras coach tyckte det var rött så kanske kanske. Vi avslutar dock halvleken med Tersings frispark som träffar ribban och studsar ut igen, en tvåmålsledning där hade varit bra för nerverna om inte annat inför andra.

Efter paus får de ett bättre spel med de bytena det gör men vi kämpar på bra och fredar vårt mål fint denna kväll. Under en period i andra blir dock anfalllen för korta och de får ett visst tryck utan att skapa allt för mycket chanser. Till slut får vi fast lite boll och då kommer också våra lägen som kan stänga fighten, Graff har två bra lägen men målvakten räddar fint i kombination med ringrostighet(?) och sista 10 blir lika nervöst som vanligt. Viktor gör årsdebut och kommer runt på kant och spelar snett inåt bakåt men Tersing får ingen träff på bollen. Även Leinonen gör årsdebut och kommer in och fightas sista fem och nickar undan bollar i vårt straffområde.

Viktigt att vi står hela distansen ut och håller första nollan för i år, starkt gjort av allihopa!

Nu tar vi och njuter några dagar och sedan är nästa a-lagsmatch inte förran nästa lördag då vi gästar Rådavallen i Mellerud.
U-lagets segertåg fortsätter förhoppningsvis på söndag då Götene är motståndare,
match i Götene kl.17.00.

/Daniel Lennartsson