Första poängtappet för U-laget!!

Götene – LEIF U 2-2

Första poängtappet för U-laget.

Längsta bortaresan kom i år på våren som tur var, gräsplan istället för det förhatliga konstgräset, nu visade det sig att gräsplanen var långhårig som den värsta Hippie, bollen fick en mycket konstig studs och vårt passningsspel var det sämsta under hela våren.

Vi ställde upp med följande lag; Tom Christiansen – Peter Mattsson, Emil Lundblad, Fredric Corneliusson, Dick Müller – Sebastian Arvidsson, Erik Wärmé, Anton Granqvist – Tim Karlsson, Niclas Graff, Victor Lundin.

Avbytare var Felix Johansson och Mikael Andreasson.

Vi var verkligen dåliga i första halvlek, sånär som på några löpningar av Victor på vänsterkanten och en frispark hade vi ingenting under dom första 20 minuterna, Tom hade ingripit ett par gånger redan då vi slarvat bort bollen på mittplan två gånger.

Men i den 22:a minuten jobbade Graff aggresivt mot Götenes mittback och vann bollen som han spelade till Victor på vänsterkanten, Victor slog en passning rakt in till Sebbe som drog till med högern, bollen gick en meter under krysset och nätet stod som en strut. Snyggt arbete och snyggt mål.

Nu kom vi med lite bättre i matchen, Victor var igenom igen på ett långt pass från Anton, men inget mål, Tom var den som stod ut lite genom sina räddningar på det som Götene fick.

Men så kom det två olyckliga minuter, först kommer en av deras spelare igenom efter att ha vunnit tre motlägg, han sköt otagbart i bortre gaveln, Tom var chanslös, strax efteråt kom dom in i vårt straffområde igen och vi kom aldrig åt bollen som dom till slut petade in.

Det stod 2-1 till hemmalaget i paus.

Rafa justerade direkt i andra, Graff och Anton bytte plats och vi centrerade dom defensiva mittfältarna Erik och Sebbe, detta blev efter en stund bra men först hade Götene tre raka hörnor under dom första minuterna.

I den 54:e minuten hittade Lundblad till Anton som spelade vidare till Victor men skottet går utanför.

I den 60:e minuten fick Peter M en varning (who else) och vi tände till, lite att gå in och visa var skåpet skall stå, vi tog nu över spelet fullständigt, Graff slår en frispark som räddas till hörna, Sebbe slår en frispark som också går till hörna, Graff slår en frispark från 28 meter rakt i stolpen, Lundblad skjuter på returen med högern, ja ni förstår, det är inte slut där, Victor snappar upp bollen och passar till Felix som just kommit in men han skjuter utanför.

Chanserna radar upp sig, Graff löper på höger sida flera gånger, passar en gång till Anton som skjuter utanför, han skjuter en gång själv men för löst.

I den 80:e minuten får vi en hörna som Sebbe slår, Erik W nickar ned till Felix som rakar in bollen, vi har kvitterat med nio minuter kvar.

Tom räddar oss från förlust genom att göra två otroliga räddningar dom sista 7-8 minuterna.

Vi har en liten chans i slutminuten men Erik och Graff tappar bollen.

Matchen är över och vi fick 2-2 till slut.

Med ett helt nytt mittbackspar blir det rörigt, även om spelarna som kom in där istället för Erik L och Sjöblom inte är dåliga så tar det sin lilla tid att hitta rytmen och samarbetet, vår andra halvlek gör att vi ändå är nöjda efteråt, man kan inte vinna hela tiden.

Vi hade arbetat hårt under helgen för att få ihop lag då många var borta och sjuka, det är tur vi har Stuart som ställer upp och åker med, Wärme blev inringd på förmiddagen så vi lade ned en hel del tid på laget.

Ungdomarna Tim som startade matchen och Felix som gav oss en poäng gjorde bra insatser, backlinjen darrade lite denna gång och mittfältet slog en mängd felpass, detta var inte vår bästa match, men domarna som var från Mariestad tyckte att det var den bästa match dom sett i år i Elitreserven, där ser man.

Planen var inte så långhårig som jag skrev i början, men det var roligt att skriva det.

Tom Christiansen

Niklas Graff     ´