Stark vinst mot Holmalund!

Holmalunds IFLEIF U 2-3

Den 28/6 spelade vi vårens sista match i Västra Elitreserven, vi spelade första höstomgången mot Holmalund i Alingsås, det låter konstigt men så är det.

Vi blev tvingade att åka med endast 12 spelare eftersom det blev brandlarm och Medi hade jouren!! Och vi fick även några sena avhopp.

Vi mönstrade följande trupp: Tom Christiansen – Fredric Corneliusson, Martin Sjöblom, Erik Leinonen, Dick Müller - Tim Klaar, Mikael Bengtsson, Rickard Vikingsson – Tim Karlsson, Niklas Graff, Victor Lundin. Avbytare var Felix Johansson.

Holmalund ställde med hela sin A-trupp sånär som på fem man, dom tog denna match istället för att träna, arton man värmde upp, det såg rätt kul ut mot våra 12, dom bytte en fem, sex man i paus och vi trodde aldrig vi skulle få tre poäng.

Vi började matchen bra och tog ledningen efter nio minuter genom Victor, Holmalund var bra och dominerade stora delar av första halvlek, dom gick också upp till en 2-1 ledning innan Tim Klaar efter en halvtimma gjorde sitt numera nästan obligatoriska kanonmål. Två två i paus.

Jag hade inte med mig något att skriva på så det blir inga minnesanteckningar mer än domarprotokollet.

Den andra halvleken var väl också Holmalunds antar jag, vi kämpar emot bra och har några chanser men vi blir tröttare än dom som ju bytt minst fem man i paus, i den 73 minuten gör Victor sitt andra mål och i den 77:e får Mike varning. Tom gjorde återigen en utmärkt insats och med en kanonräddning i slutet såg han till att vi fick alla tre poängen med oss hem till en klar serieledning inför sommaruppehållet.

Lite smådetaljer, Tim Karlsson gjorde sin första nittiominutare i U-laget, Dick gjorde sin fjärde på raken, Victor har kommit igång med målskyttet, Klaar gör bara snygga mål, Tom utmanar, Graff är ständigt lika bra, och backlinjen är vår styrka.

Domarna tyckte för tredje matchen i rad att vi spelar bra fotboll.

Jag och Rafa tycker att vi kan bättre men vad skall man säga, vi leder serien med en massa poäng.

Betyg

Tom Christiansen