Kryss i höstpremiären

Lilla Edets IF -  Melleruds IF 0-0 (0-0)

Varning: Erik Leinonen

Laget:

Berglund
Mike.   Erik L.   Berg.   Lundblad
    Anton.   Jonathan.   Rigge
    Graff.     Olsson.     Viktor

Ers. Sebbe (in 6o mot Lundblad)
Tersing (in 70 mot Graff)
Tim (in 80 mot Jonathan)
Meddi, Tom

Höstpremiären blev en blöt tillställning där vi startar matchen rätt ok och får en straff med oss redan efter några minuter när Olsson rivs ner av målvakten. Tyvärr så missar Jonathan från 11 meter och vi får inte den ledning som vi så gärna ville ha. Vi fortsätter dock spela bra och det finns många fina intentioner i spelet och vi har bra koll på Mellerud. Det farligaste lägena dom får kommer efter några hörnor i inledningen av matchen, annars känns det stabilt.

Direkt efter paus har vi några bra chanser som är nära mål, närmast är Olsson att näta men bollen tar på ett försvarsben och ut till hörna istället. Spelet böljar mycket fram och tillbaka och i mitten av halvleken börjar vår ork tryta något på den numera "tungsprugna" planen. Vi får lite för korta anfall då vi slår bort några enkla passningar i våra omställningar. Detta gör att vi blir "långa" och de defensiva löpningarna tar på krafterna och de kan ta över sista 20. Detta var väl en anledning, den andra stavas Adrian Gashi som bytes in sista halvtimmen. Nu blev Mellerud farliga och vi får kämpa hårt för att hålla tätt nere hos Berglund som också gör några bra ingripanden. Dock kämpar vi till oss några bra halvchanser mot slutet och Tersings lobb precis över kunde blivit ett segermål. Även Olsson är nära mot slutet men dom har en i stolpen på slutet så 0-0 kändes ok faktiskt.

Jag är nöjd och det är gott och vara igång igen med matcher och puls. Sen visar vi idag vilken bredd vi besitter i årets trupp då vi har fullgoda ersättare på alla positioner. Konkurrensen är vårt avgörande vapen i höst och vi klarar skador och avstängningar. Det är angelägna problem när man skall plocka ut en matchtrupp vilket känns riktigt bra. Nu väntar Velebit nästa lördag på bortaplan.

Trevlig helg!

/Daniel Lennartsson