Ytterligare en seger för U-laget!

Annelunds IFLEIF U 2-4

Första höstmatchen gick borta mot Annelund som under sommaruppehållet delade andra platsen i serien bakom oss, det var liten seriefinal direkt och det blev en välspelad och spännande match.

Vi ställde upp med följande lag: Tom Christiansen – Peter Mattsson, Erik Leinonen, Marcus Tersing, Fredric Corneliusson – Erik Wärmé, Anton Granqvist, Niclas Graff – Tim Klaar, Medi, Victor Lundin. Avbytare var: Tim Dalek (Karlsson) Felix Johansson och Philip Ivarsbo Granat.

Matchen dominerades dom första 15 minuterna kraftigt av oss, vi blandade ett ibland bländande anfallsspel med ett starkt försvarsspel, Annelund hade inte mycket att säga till om i början, men som i alla andra matcher jämnar spelet ut sig, Annelund började sticka upp en del men då satte vi två snabba mål, Anton fick till ett fint skott efter bra förarbete av Victor och Tim Klaar och två minuter efter det gjorde Tim själv mål på en kanon i krysset, förspelet var ett långt pass från Tersing. I den 40 minuten skjuter Graff en kanon i stolpen.

Spelet i den första halvleken var stundtals lysande av mittfält och anfall, ibland släpper vi inte bollen till varandra i avgörande läge och vi kunde gjort några mål till, Annelund flyttade upp spelet men skapade inga direkt farligheter, det som kom förbi vårt starka försvar det tog Tom hand om.

I paus bytte vi in alla tre avbytarna, Victor, Anton och Mattsson gick ut, det gör att vi blir lite lättare och följdriktigt gör Annelund 1-2 genom att komma igenom lite för lätt på vänsterkanten, Tom räddar första men Tersing hinner inte rensa bort bollen och Annelundspelare petar in den.

I den 55:e minuten gör Graff snyggt 1-3 när han lyfter in bollen i krysset, målet kom till efter att Tim D kom helt ensam med målvakten som räddar, Tim tar tillbaka bollen och får den till Graff via Medi.

I den 69:e går Wärmé ut och Mattsson kommer in igen, Anton går också in och Graff ut. Minuten efter byter Tim Klaar med Victor.

I den 75:e minuten gör Annelund 2-3 och vi blir lite oroliga, Tom räddar även denna gång men bollen lyckas än en gång gå till en Annelundspelare som slår in den. Spelet böljar nu fram och tillbaka, både vi och Annelund skapar några halvchanser men inget direkt allvarligt och i den 90:e minuten dribblar Anton två man och gör 2-4 mellan benen på målvakten, ännu en vinst till LEIFs U-lag är klar.

Vi gör en strong insats, det är ett division 2 lag vi möter och enligt vår spanare Toni var det minst fem man från senaste A lagsmatchen som var med, vi hade väl något liknande och det får väl räknas som ett bra betyg att vinna borta mot dom.

Hela försvaret ger ett starkt intryck, nu var det en ny mittback igen men det spelar ingen roll tydligen vad vi har för lag. Mittfältet likaså, starkt bakåt och med Graff, Anton och Erik W på spelhumör blir det rätt roligt att titta på. Samma med anfallet, ytterspringarna Victor och Tim sprang sönder försvaret stundtals och Medi är ju alltid livsfarlig, inget mål denna gång dock.

Betyg

Fredric Corneliusson , mycket bra på vänsterkanten, både offensivt och defensivt.

Erik Wärmé, alltid samma inställning, A som U

Anton Granqvist, två mål gör stor skillnad.

Krister A