Förlust på Ekaråsen

Lilla Edets IF - Warta  1-3 (0-0)

Mål: Tim Klaar
Varningar: Niklas Graff, Rickard Vikingsson

Laget:
                 Berglund
Wärme   Sölta   Berg   Lundblad
     Anton   Jonathan   Erlandsson
     Graff     Tersing     Viktor

Ers. Rigge (in 45) mot Erlandsson
Tim K (in 70) mot Anton
Meddi (in 79) mot Lundblad
Tom, Erik L, Sebbe, Mike

Onsdagskvällen match blev tyvärr inte vad vi förväntat oss. Vi hade laddat om mentalt ochdet kändes på förhand och under uppvärmningen som att vi var på gång. Vi höjer oss också från lördagsmatchen och vår vilja och inställningen är bra men vi brister dock i vårt spel och det gör att vi åter igen kammar noll poängmässigt. Matchen börjar vi aggressivt och fokuserat och vi ligger rätt försvarsmässigt. De farligheter som Warta skapar kommer oftast i från att
vi tappar boll i fel lägen och kanske är de just de som får oss att tappa det självförtroendet som vi ändå har. För sakta men säkert i matchen så blir vi mer osäkra och faller för långt med backlinjen och vi vågar inte stå upp hela vägen. En naturlig följd av ett lag med ett självförtroende som numera är ordentligt "naggat" i kanterna. Vårt offensiva spel blir lidande av detta och alldeles för ofta blir för "långa" som lag och de blir bara ett chansspel på Tersing längst fram. Just Tersing får dock första halvlek bästa chans men tyvärr smiter chippen precis utanför och de ledningsmål jag tror vi behövde denna afton kom inte.

I paus pratar vi igenom ovan nämnda saker och förbättra och någonstans känns det som att vi ska lösa detta i andra halvlek på vår hemmaplan och allt. Vi gör också ett byte, då Erlandsson känner sig illamående och in kommer Rigge som ersättare. Det som händer bara fyra minuter in i matchen blir tungt för oss, ett misslyckat uppspel bryts av Warta och ger friläget till dem och 0-1. Totalt fel läge att åka på just, givetvis aldrig rätt och åka på, men det kändes igen, motståndarna gör enkla mål på oss i helt fel läge och det kostar energi för oss. Efter deras ledningsmål så har vi fortfarande svårt att få till ett vägvinnande spel och vi får in för få bollar i deras box. I detta skede av matchen fyller vi på bra med folk i boxen, men när inte bollarna då kommer in så händer inte mycket. Istället utökar Warta sin ledning efter 73 minuter och uppförs- backen är total. Ett litet hopp tänds i 79 då Tim Klaar sätter en reducering och vi ändrar och byter in Meddi också och hoppas att lägen skall dyka upp i boxen. I stället kontrar Warta in slutresultatet 1-3 i 88:e minuten och i och med detta kommer Warta i kapp oss poängmässigt, men målskillnaden gör att de ligger på kvalplatsen och vi över densamma. Och det är precis där vi är nu, i ett pressat läge och vi känner oss frusterade och besvikna och stämningen i omklädningsrummet vittnar om just detta tillstånd.

Det som gäller nu är att samla sig som grupp och inse vad vi alla behöver göra, fortsätta kämpa på så kommer de poäng vi längtar efter och behöver, vi ger oss aldrig! Vi börjar redan ikväll och samlar nya krafter och fokuserar på lördagens match mot Skärhamn och jag vet att killarna kommer göra precis allt och att Edet-hjärtat nu skall vísa vad det står för!

/Daniel Lennartsson

Klicka Här för att komma till Wartas referat!