Fortfarande obesegrade

Betongförsvar.

LEIF U – Vara   6-0

Matchen mot Vara blev en ganska enahanda tillställning, vi dominerade kraftigt hela matchen och slutresultatet skrevs till 6-0. Vara fick inte till någon farlighet mot vårt försvar någon gång förutom i den 86:e minuten då Tom räddade ett hårt skott till hörna, för övrigt Varas enda hörna som också blev resultatlös.

Vi ställde upp med följande lag: Tom Christiansen – Peter Mattsson, Erik Leinonen, Martin Sjöblom, Fredric Corneliusson –Marcus Olsson, Sebastian Arvidsson, Martin Erlandsson, Mikael Bengtsson, Tim Klaar – Medi. Avbytare: Tim Dalek, Felix Johansson och Victor Lundin.

Vara fick lite mer att säga till om efter en halvtimme men dom kom inte mer än till vårt straffområde där dom hela tiden körde fast i vårt betongförsvar, vi hade helt enkelt parkerat bussen.

I den 32:a minuten skapar Olle två chanser åt Medi som inte fick in den men några minuter senare gjorde han ändå 1-0 målet när Tim Klaar spelade fram honom, denna gång var han iskall och lade bollen förbi målvakten. Det stod alltså 1-0 i paus.

I paus gick Martin Erlandsson ut och Victor kom in, Tim gick in centralt och Victor tog hand om vänsterkanten. I den 55:e minuten gjorde Olle 2-0 på passning från Sebbe och i den 60:e gör han 3-0 med en yttersida i bortre krysset efter ett konstigt ingripande av Varas målvakt.

I den 70:e går Tim K och Medi ut och Tim D och Felix kommer in.

Sedan ramlar målen in i en jämn ström, 4-0, Victor snor bollen från en back och rundar målvakten, 5-0, Olle spelar en rak boll till Tim D som försöker runda målvakten men blir neddragen och Sebbe sätter enkelt in straffen. 6-0, Olle igen efter ett inspel från Cambi på vänsterkanten.

Sammantaget gjorde vi en kanonmatch, försvarsmässigt fanns det inte en spricka, mittfältet var tight och gör man sex mål så är det bra framåt.

Betyg

Olle gör tre mål och får tre märken.

Peter Mattsson får två märken för sitt kompromisslösa spel.

Sebbe får ett märke för sin comeback.

Krister A 2011-08-17