Målrik tillställning

Fässberg - Lilla Edets IF  5-4 (3-3)

Mål: Tersing 3, Graff 1
Varningar: Wärme, Berg, Sölta, Rigge, Graff

Laget:
                     Berglund
Wärme.    Sölta.     Berg.     Mike
Viktor.  Anton.   Erlandsson  Olsson
                     Graff.
                    Tersing

Ers. Rigge (in 64 mot Viktor)
Tim (in 71 mot Anton)
Meddi (in 80 mot Mike)
Erik L, Emil, Sebbe

En helt galen match utspelades sig på blöta Åbyvallen under lördagen. Tyvärr lyckades vi inte få med några poäng hem, trots ledning tre gånger och fyra gjorda mål. Det känns väl sådär ska sägas, men och andra sidan vi möter ett skickligt spelande Fässberg.

Vi tar ledningen redan efter 7 minuter när Graff får kanonträff med vänstern i nättaket. Deras kvittering kommer sedan på straff när vi ställt till det på vänsterkanten. Nästa ledning tar vi också när Tersing styr in Graffs hörna. 2-2 kommer tät inpå, vi kämpar och offrar oss i eget straffområde men bollen studsar ändå Fässbergs väg och de skjuter in bollen från nära håll. 3-2 kommer på Graffs frispark som Tersing nicktouchar in men denna ledning får vi knappt behålla en minut innan de sätter 3-3 på ett välplacerat skott från 16-metaren. Vi har även inne en boll precis innan paus men assisterande domaren hittar en offside. I paus är vi frustrerade över att de spelar igenom oss för lätt och vi behöver gå igenom matchplanen igen. Vi skall vara tajta och kompakta och få bättre ordning på deras genomspel på mitten.

I andra lyckas vi något bättre med det i det uppställda spelet, dock tappar vi åter igen boll på fel ställe och i 57:e tar de vara på det och sätter ledningsmålet. Bara några minuter innan hade Graff ytterligare ett kanonskott på väg in, men den steg lite för mycket och träffade istället ribban. Nu har de en del chanser och vi får kontra och ställa om. Vi är farliga varje gång vi kommer in i deras box och det finns möjlighet till kvittering. Men istället sätter det 5-3 i 86:e och ridån är på väg ner........men då lyfter vi in ett bra inlägg som Tersing förvaltar fint med huvudet. Nu kommer kanske ett sista läge och sätta, vi öser in boll och får nästan till en chans men det vill säg inte och Fässberg vinner allt rättvist, men lite surt känns det när vi sätter fyra baljor på bortaplan och åker hem poänglösa.

Idag hade vi behövt vara helt fria från misstag runt egen box, då kunde vi faktiskt vunnit matchen. Kan vi få till en lika effektiv offensiv och minimera misstagen så kommer poängen ramla in de kommande omgångarna, det är ändå så att vårt något rakare spel spetsat till offensiven. Kämpar vi bara stenhårt över hela planen så kommer även mindre misstag att ske och då släpper vi få mål, nu bjöd vi för lätt idag och det går inte mot ett för dagen mycket skickligt Fässberg.

Nästa lördag väntar en viktig match hemma mot Åmål, notera starttiden kl.16.00. Då ska fyra baljor räcka, det lovar jag!

/Daniel Lennartsson

Klicka Här för att komma till Fässbergs referat!