Oavgjort mot Väster

Lilla Edets IF - IF Väster 2-2 (0-1)

Mål: Olsson, Erlandsson
Varning: Erlandsson

Laget:
                        Tom
Wärme.  Sölta.  Leinonen Lundblad
Viktor. Jonathan Erlandsson Olsson
                      Graff.
                     Tersing

Ers. Mellqvist (in 68 mot Leinonen)
Anton (in 78 mot Viktor)
Berglund, Rigge, Mike, Meddi, Tim

Väster gästade Ekaråsen och det var deras sista chans och rädda div.3-kontraktet och det visade en starkare vilja och glöd inledningsvis än vad vi gjorde. Vi har ett för dåligt passningsspel idag, framför allt i första halvlek och det gör att vi inte får igång något ordnat spel. Det gör också att Väster alldeles för ofta får bra lägen till att anfalla när vi tappar boll på mittplanen och har "offrat" spelare i offensiven. Deras ledningsmål kommer precis från ett sånt läge och återigen får vi jobba i uppförsbacke, tyvärr en dålig ovana vi på något sätt skaffat oss.

Vi bestämmer i paus att vi ska glömma och köra vidare och andra halvlek är något bättre från vår sida och vi vinner också den halvleken. Men i 50:e trycker vi på för fullt med flertal inlägg in i deras box, men till slut får de iväg den och kontrar in 2-0 på oss. Minuten senare sätter Olsson reduceringen och vi får energi för att ta över matchen, vilket vi klart gör. Vi satsar på 3-4-3 och in kommer 36-årige debutanten i Lilla Edet, Michael Mellqvist. Vi fortsätter och skapa lite tryck och kvitteringen i 74:e sätter Erlandsson på nära håll och det finns fortfarande tid för ledningsmål. Bästa chansen av de vi skapar sista 15 får nämnde Mellqvist men skottet smiter precis över. När domaren blåser för slut och 2-2 så infinner sig besvikelsen, den här matchen skall vi och verkligen bör vinna.

Nu gjorde de andra resultaten i serien att vi eventuellt måste plocka en 3:a till för att undvika en kvalplats, den platsen IFK har nu efter segern mot Mellerud. Vinner IFK THN mot Velebit hemma och Warta borta i sista så krävs en seger av oss. Vi kommer få fightas ända in i det sista och nästa omgång blir tänkbaras svåra motstånd, IFK Uddevalla. Därefter avslutar vi mot Lärje/Angered hemma på Ekaråsen innan allt är avgjort och klart. Tuffa omgångar väntar som sagt men vi skall göra precis allt vi kan för att avsluta denna säsong bra.

/Daniel Lennartsson