Förlust mot seriesegrarna

IFK Uddevalla - Lilla Edets IF 3-0 (3-0)

Varningar: Olsson, Wärme

Laget:
                    Tom
Wärme  Sölta Leinonen Freddan
                Jonathan
  Viktor  Anton   Rigge   Olsson
                   Mellis

Ers. Tim (in 60 mot Olsson)
Meddi ( in 64 mot Mellis)
Sebbe (in 69 mot Anton)
Berg, Sjöblom, Erlandsson, Berglund

Det blev en märklig känsla efter att domaren blåst av matchen i lördags. Förlust 3-0 mot ett bra IFK Uddevalla kanske inte var så mycket och säga om men ändå inföll en känsla av lättnad när lagen under oss i serien förlorade. Detta innebär att kontraktet är säkrat och nästa match hemma mot Lärje/Angered blir en mer avslappnad historia. Placerings-mässigt kan inget hända men vi skall avsluta snyggt och gå för seger, en seger skall avsluta LEIFS historia, finns inget annat.

Matchen i lördags var som sagt inte så mycket och säga om, Uddevalla vann rättvist. Vi hade en matchplan om hur vi skulle göra, spela tätt och kompakt inledningsvis och ställa om med yttrarna samtidigt som de fasta skulle bli bra målchanser. Vår tanke var att växa in i matchen och efterhand få mer och säga till om när de skulle börja värna om den poäng de behövde för seriesegern. Nu gick det bra första 25 men sedan släpper vi in en hörna i 29:e, en hörna skulle vi absolut inte släppa till. Efter deras ledningsmål blir vi lite modigare i passningsspelet och kanske är det just det som gör att Uddevalla får 2-0 i det läget när vi värderar helt fel. Sen kommer 3-0 bara någon minut efter det på ett inlägg från höger och vi går till paus med ett tungt läge och en raserad matchplan.

I andra handlar det bara om och visa hjärta och "stoppa blödningen" och det fixar vi ju. Vi får två bra chanser inledningsvis i andra efter hörnor och de är nära en reducering båda gångerna, men tyvärr så blev det inget mål på våra bästa lägen. Vi lyckas spela 0-0 andra halvlek och samtidigt får vi rapporter från andra arenor att resultaten går vår väg och att vi nu är klara för division 3 även 2012.

Nästa lördag gästar alltså Lärje/Angered Ekaråsen för den sista omgången och vi ser framåt den matchen och hoppas på härlig stämning och segersång efteråt!

Väl mött!
/Daniel Lennartsson